اعلام سرفصل‌های افق تحول ساترا/ نظارت قبل از انتشار توسعه می‌یابد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۱
همایش تبیین افق تحول ساترا برگزار شد؛

اعلام سرفصل‌های افق تحول ساترا/ نظارت قبل از انتشار توسعه می‌یابد

همایش تبیین افق تحول سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر (ساترا) روز گذشته در مجتمع فرهنگی شهید باهنر تهران برگزار شد.

سعید مقیسه

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر(ساتراهمایش تبیین افق تحول ساترا روز گذشته ۲ آبان با حضور مسئولان و کارکنان ساترا با هدف تبیین افق تحول ساترا تا سال ۱۴۰۵ برای تحول در محورهای مورد تاکید طرح تحول صدا و سیما، شامل تحول در رویکردها، تحول در محتوا و تحول در سازکارها برگزار شد.

سعید مقیسه رییس ساترا در این همایش به تبیین سرفصل‌های افق تحول ساترا پرداخت و گفت: یکی از محورهای تحول ساترا، تحول در رویکردها است. در این محور، حرکت به سوی یکپارچگی راهبردی و الزام به هم‌افزایی میان رسانه ملی و بخش خصوصی، هم‌افزایی در تنظیم‌گری با سایر نهادهای مرتبط و تقویت سواد تنظیم‌گری صوت‌و تصویر فراگیر میان عموم مردم، کارشناسان و مسئولان مورد تاکید است.

وی در ادامه با اشاره به محورهای تحول ساترا در حوزه محتوا بیان کرد: محورهای تحول ساترا در حوزه محتوا شامل استقرار نظام نظارت در چهارچوب معیارهای محتوایی صدا و سیما، تقویت و هدایت تولیدات بخش خصوصی در راستای اولویت های محتوایی مورد نیاز جامعه، تسهیل‌گری و شتاب‌دهی به تولید و انتشار محتوای سالم در فضای مجازی، توسعه نظارت قبل از انتشار به همه آثار حرفه‌ای سکوهای نمایش ویدیوی درخواستی و ارایه خدمات رسانه‌ای مستقیم به کاربران اعم از فهرست جامع و اعلان (نوتیفیکیشن) است.

رییس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر (ساترا) در پایان با عنوان کردن محورهای تحول در سازکار ساترا تاکید کرد: تعامل حداکثری با عوامل تولید، ایجاد شبکه بزرگ نظارت مردمی، توسعه عدالت رسانه‌ای و مقابله با انحصار در بخش خصوصی و توسعه حمایت‌های موثر در کنار اقدامات بازدارنده از جمله محورهای تحول ساترا است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است