ساترا از تولید و نشر محتوای سواد تنظیم‌گری صوت‌وتصویر فراگیر حمایت می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۵
رییس ساترا عنوان کرد:

ساترا از تولید و نشر محتوای سواد تنظیم‌گری صوت‌وتصویر فراگیر حمایت می‌کند

سعید مقیسه رییس ساترا ر مراسم بزرگداشت هفته جهانی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی از برنامه‌ریزی این نهاد برای افزایش سواد تنظیم‌گری صوت‌وتصویر فراگیر خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر (ساترا)، سعید مقیسه رییس ساترا، روز گذشته ۳ آبان ماه در گردهمایی مجازی بزرگداشت هفته جهانی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی که با همکاری سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور نزدیک به هزار نفر از استادان و دانشجویان کشور برگزار شد، از برنامه‌ریزی ساترا برای افزایش سواد تنظیم‌گری صوت‌وتصویر فراگیر خبر داد و گفت: ساترا، امسال برنامه‌های متعددی برای افزایش سواد تنظیم‌گری صوت‌وتصویر فراگیر طراحی کرده است که یکی از این برنامه‌ها، حمایت از تولید و نشر محتوای سواد تنظیم‌گری صوت‌وتصویر فراگیر برای پخش از شبکه نمایش خانگی و سایر سامانه‌ها و سکوهای انتشار ویدئو است.

وی با اشاره به تفکیک مخاطبان تخصصی محتوای تولید شده با حمایت ساترا گفت: برای عموم مردم، فعالان تولید و نشر محتوا در فضای مجازی و مسئولان کشور، محتواهای متفاوتی متناسب با نیازهای هر یک از این سه دسته از مخاطبان در دست تولید است.

مقیسه در ادامه با اشاره به ضرورت هم‌افزایی نهادها و سازمان‌های فرهنگی در حوزه ارتقای سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی بیان کرد: ارتقای سواد رسانه‌ای، زمینه‌های لازم را برای پرورش هویت فردی و جمعی افراد متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی فراهم می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به ماموریت‌های ساترا در حوزه تامین سلامت روحی و روانی جامعه در فضای مجازی اظهار کرد: موضوعاتی نظیر تاکید و نظارت بر انجام وظایف سکوهای صوت‌وتصویر فراگیر برای رده‌بندی سنی محتوا و نظارت بر فرآیند تولید و نشر محتوا متناسب با شرایط و نیازهای جامعه به تامین سلامت روحی و روانی جامعه کمک می‌کند.

مقیسه خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های کنونی ما ایجاد زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت کاربران رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر با هدف مردمی‌سازی سواد تنظیم‌گری صوت‌وتصویر فراگیر، استفاده از نظرات، دیدگاه‌ها و مشارکت صاحب‌نظران و همکاری و هم‌افزایی با سایر تنظیم‌گران فضای مجازی و متولیان سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی است که در این حوزه می‌توان به برنامه ساترا برای تعامل هر چه بیشتر با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، وزارت علوم و استفاده از ظرفیت مدارس و دانشگاه‌ها برای ارتقای سواد تنظیم‌گری صوت‌وتصویر فراگیر اشاره کرد.

وی افزود: اگر نهاد تنظیم‌گر و کاربران فضای مجازی دست به دست هم دهند تا تنظیم‌گری دقیقی صورت پذیرد، شاهد تقویت نظام ارزش‌ها خواهیم بود. به عنوان مثال مردم می‌توانند از طریق سامانه ساپرا شکایات خود را از سکوهای صوت و تصویر فراگیر مطرح کنند و یا اگر در رسانه‌های کاربرمحور تخلفی از قبیل انتشار محتوای آسیب‌رسان مشاهده کردند به دو شیوه می‌توانند این تخلف را گزارش دهند و پیگیری کنند؛ یک راه این است که از طریق همان رسانه تخلف را به اطلاع بخش پیگیری تخلفات و شکایات رسانه‌های کاربرمحور برسانند و یک راه هم این است که تخلفات را از طریق سامانه ساپرا (http://sapra.ir) به ساترا اعلام کنند.

رییس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر در ادامه به سوالات شرکت‌کنندگان در این گردهمایی مجازی پاسخ داد.

استادان و دانشجویان ممتاز دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، مدیران یونسکو، نمایندگان انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، اعضای انجمن سواد رسانه ایران و کارکنان دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله دیگر حاضران در این گردهمایی مجازی بودند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است