رویای «آتش سرد» زنی قوی و شجاع است/ این روزها ترجیحم نوشتن است | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۴
مهسا کرامتی در گفتگو با صبا:

رویای «آتش سرد» زنی قوی و شجاع است/ این روزها ترجیحم نوشتن است

مهسا کرامتی که در حال حاضر او را با نقش رویا در سریال «آتش سرد» می بینیم درباره نقش آفرینی در این اثر و پروژه جدید خود گفت.

مهسا کرامتی بازیگر نقش رویا در سریال «آتش سرد» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره نقش‌آفرینی خود در این سریال که به کارگردانی رضا ابوفاضلی درحال پخش از شبکه دو سیما است، عنوان کرد: رویا زنی قوی، محکم و شجاع است. او حتی هنگامی که فرزندش تهدید می شود، کوتاه نمی‌آید، از حق نمی گذرد و محکم پای زندگی خود می‌ایستد.

این بازیگر درباره پذیرفتن ایفای نقش در این سریال تصریح کرد: فکر می کنم ما شغلی داریم که بین پیشنهادها، با توجه به شرایط مختلف مثل آشنایی با کارگردان پروژه یا بازیگران آن کار، حق انتخاب داریم و فاکتورهای متفاوتی می توانند دست به دست هم دهند تا فکر کنی این پیشنهاد به بقیه پیشنهادها ارجحیت دارد و قرارداد می بندی.

وی ادامه داد: «آتش سرد» ۱۷ بازیگر شناخته شده دارد و این فاکتور مهمی است. کارگردانش نیز یکی از مهمترین دستیارهای قدیمی سینما و تلویزیون است و آن زمان که برنامه ریز و دستیار بود علاوه بر اینکه جزو بهترین ها بود از مهمترین های این زمینه هم بود و این طبیعی است که وقتی می خواهد سریال اولش را کار کند، خیلی ها دلشان بخواهد کنارش باشند تا اتفاقی را که می خواهد، رقم بزند و اگر کاری از دست کسی برمی آید، برایش انجام دهد تا با آرامش بیشتری کار کند‌. همه این ها در کنار هم باعث شد که پیشنهاد بازی در نقش رویا را بپذیرم و سر کار بروم.

کرامتی درباره چالش های نقشش در «آتش سرد» اظهار کرد: رویا یک سری ویژگی های شخصیتی دارد ولی درگیر مسائل، موقعیت ها و یا بیماری عجیب و غریبی نیست پس اجرای آن خیلی پرچالش نبود.

بازیگر «مرگ تدریجی یک رویا» درباره روش رسیدن به نقش گفت: تجربه زندگی روزمره، مطالعه، شیوه‌های بازیگری و… در کنار هم باعث می شوند هنگامی که با نقش مواجه می شوی خود به خود در تو چیزی اتفاق می افتد که مسیر را نشان می دهد و اینگونه به نقش راحت تر می رسی.

این بازیگر درباره فیلمنامه سریال هایی که برای تلویزیون ساخته می شود، اظهار کرد: حد کیفی کارها از لحاظ فیلمنامه بالا نیست، فیلمنامه ها یا متوسط یا ضعیف هستند. خیلی وقت است که فیلمنامه خوب و قوی ندیده ایم، حتی به خاطر ندارم که کی آخرین سریالی را دیده ام که منتظر آمدن قسمت بعدی اش باشم.

وی افزود: من جزو آدم هایی هستم که خودم را گول نمی زنم که این کار بهترین است و دیگر بهتر از این نمی شد، چرا حتما بهتر از این هم می شد. در همین سریال هم فیلمنامه دوباره بازنویسی شد اما فیلمنامه دوم با فیلمنامه اول فرق زیادی ندارد و فکر می‌کنم جای کار بیشتری داشت.

این بازیگر و فیلمنامه نویش درباره کاری که این روزها به آن مشغول است، عنوان کرد: در حال نوشتن فیلمنامه یک سریال هستم و با تهیه کننده قرارداد دارم. اینکه قرار است به کجا برسد و از چه مدیومی پخش شود نمی دانم و فکرمی کنم جز معدود کارهایی است که تهیه کننده ای دغدغه اش را دارد، وقت می گذارد و هزینه می کند تا یک نتیجه خوب حاصل شوداین اتفاق خوبی است که اگر تهیه کننده ها یاد بگیرند طرحی را به تلویزیون ندهند و با تصویب آن به نویسنده نگویند که ظرف سه ماه متن را بنویس و به پیش تولید برویم زیرا حاصل این روش می شود همین کارهایی که در حال حاضر می بینیم زیرا نویسنده نمی تواند وقت بگذارد و با تمرکز بنویسد.

مهسا کرامتی ادامه داد: یک فیلمنامه ۳۰ قسمتی حداقل ۱سال و نیم زمان می برد تا نویسنده به طرح و سیناپس برسد و در هر قسمت را با انرژی بنویسد. حتی نویسنده با این شرایطی که وجود دارد باید با حال خوب بنویسد، نه در هر وضعیتی. اگر به این نکات توجه شود آن وقت می شود کاری ارائه داد که هم داستانی را روایت می کنی و هم به مخاطب احترام می گذارد.

وی در پایان درباره فیلمنامه ای که در حال نوشتن آن است، خاطرنشان کرد: موضوع را نمی گویم چون اجازه ندارم و ترجیح می دهم مخاطبان به صورت ناگهانی با فیلمنامه مواجه شوند اما امیدوارم با این متنی که می نویسم به مخاطب احترام بگذارم و این حداقل کاریست که از دستم برمی آید. این روزها با تمرکز نوشتن را پیش می برم و فعلا قرارداد دیگری ندارم، مگر اینکه پیشنهاد عجیب و غریبی داده شود که کمی به خود مرخصی دهم، اما این روزهاترجیحم نوشتن است.

مجموعه «آتش سرد» به کارگردانی رضا ابوفاضلی، تهیه کنندگی علی مهام و به نویسندگی محسن سرتیپی و نازنین فرخلو است در ۳۰ قسمت ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می شود.

بازیگران این سریال پرویز فلاحی پو، فریبا متخصص، شیوا خسرومهر، مهدی سلوکی و… هستند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است