معرفی ویژه‌برنامه‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲/ صداوسیما طعم فوتبال می‌گیرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۰
صبا گزارش می‌دهد؛

معرفی ویژه‌برنامه‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲/ صداوسیما طعم فوتبال می‌گیرد

صداوسیما برنامه هایی را برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ تدارک دیده است که در این گزارش با برخی از آن ها آشنا می شویم.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، این روزها آهنگ مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در جهان می پیچید. در این راستا صداوسیما نیز سراغ این رویداد رفته است. البته پیشتر شائبه هایی مبنی بر پخش نشدن بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ در تلویزیون ایران مطرح شده بود که سفیر جمهوری اسلامی در قطر و رییس شورای هماهنگی ورزش سازمان صداوسیما تایید کردند که حق پخش دیدارهای جام جهانی قطر را دریافت کرده اند و همه بازی‌ها را به شکل قانونی و زنده پخش خواهند کرد.

به همین منظور در ادامه این مطلب به برنامه ها و ویژه برنامه هایی که با حال و هوای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر بر آنتن شبکه ها پخش می شوند، می پردازیم.

شبکه سه سیما طبق عادتی که سال ها دارد به پیشواز جام جهانی فوتبال رفته است و  با مشخص شدن حریفان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر، ویژه برنامه «جام ۲۰۲۲» را کلید زد و بر آنتن آورد.

حسین ذکایی به عنوان تهیه کننده برنامه «جام ۲۰۲۲» انتخاب و مقرر شده بود که با بهره گیری از تمام ظرفیت های صداوسیما پوشش حرفه ای این رویداد مهم را با اجرای محمدرضا احمدی، محمدحسین میثاقی، رضا جاودانی پیش ببرد اما پیگیری های صبا حاکی از آن است که این تهیه کننده دیگر مسئولیتی در این برنامه ندارد و برخی از عوامل هم دیگر با این ویژه برنامه همکاری نمی کنند، شبکه نیز به دنبال افراد جدیدی است تا کسان دیگری را جایگزین کند اما هنوز خبرهای دقیقی در دسترس نیست.

شبکه سه برنامه «فوتبال برتر» را نیز دارد که در این ایام با حال و هوای ورزشی از این شبکه پخش می‌شود.

شبکه پنج برنامه ریزی خاصی برای جام جهانی ندارد اما در قالب برنامه «ورزشگاه» به تهیه کنندگی پژمان ماندگاری و اجرای حافظ کاظم زاده که چهارشنبه ها ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه پنج سیما می رود به جام جهانی نیز می پردازد.

همچنین شبکه ورزش هم که آنتن تخصصی رشته های ورزشی است با ویژه برنامه «جام‌جهانی قطر ۲۰۲۲» از ۲۵ مهر ۱۴۰۱ کار خود را آغاز کرده است. این ویژه برنامه روزهای جمعه و دوشنبه ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه ورزش می رود.

این ویژه برنامه از چهار استودیو در تهران، قطر، سواحل خلیج فارس و استودیو خبر، با حضور بازیکنان اسبق جام جهانی کشورهای مختلف پخش می شود. عبدالله روا و محمد میر به‌عنوان مجریان حاضر در استودیوی شبکه ورزش مستقر در قطر برای ویژه‌برنامه جام جهانی۲۰۲۲ انتخاب شده اند.

برنامه «تا جام جهانی» شبکه ورزش نیز با محوریت مرور ادوار گذشته جام جهانی فوتبال، در دو بخش تدارک دیده شده است که در بخش نخست، مستندی ۳۰ دقیقه‌ای برای بازخوانی تاریخچه جام‌های جهانی از نخستین دوره تاکنون و در بخش دوم یکی از دیدارهای مهم هر دوره جام جهانی با گزارش اختصاصی شبکه ورزش، هر شب از ساعت ۲۲:۳۰ در تابستان پخش شد.

در شبکه امید، ویژه برنامه «پاس‌ گل» نیز سراغ جام جهانی رفته و از ۹ شهریور آغاز به کار کرده است، «پاس گل» به عنوان برنامه تخصصی فوتبالی بر آنتن شبکه امید آمد و در کنار پرداختن به اخبار، حواشی و بررسی تیم های جام جهانی از جوانان ایرانی به منظور شرکت در جام جهانی کوچک که پس از برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار می شود، استعدادیابی می کند.

«پاس گل» به تهیه کنندگی سعید شهبازی، کارگردانی علیرضا اسکندریان و اجرای هادی خضاب، یاسین معصومی و حمید دانایی است که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱ در شبکه امید پخش می شود.

جام جهانی ۲۰۲۲ قرار است از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در ۸ ورزشگاه قطر به عنوان نخستین کشور اسلامی میزبان مسابقات، برگزار شود. تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین روز بازی ها با تیم انگلیس در ساعت ۱۹:۳۰ دوشنبه ۳۰ آبان مصاف خواهد کرد.

بازی بعدی تیم ملی فوتبال ایران ساعت ۱۶:۳۰ روز جمعه چهارم آذر با برنده پلی آف اروپا از بین تیمهای ولز، اوکراین و اسکاتلند خواهد بود و در سومین مسابقه تیم ملی کشورمان ساعت ۲۲:۳۰ سه شنبه هشتم آذر با تیم آمریکا بازی خواهد کرد.

گفته شده است که خبرنگاران اعزامی سازمان صدا و سیما نیز برخلاف دوره های گذشته مشکلی برای پوشش رسانه ای این رقابت ها نخواهند داشت.

شبکه های رادیویی نیز چندین برنامه با حال و هوای جام جهانی تدارک دیده اند که اهم آن ها سریال «جام جهانی» در رادیو نمایش، «ده بیست و دو» مسابقه ای به مناسبت جام ۲۰۲۲ و «جهان در جام» که به معرفی کشورها راه یافته به جام جهانی می پردازد در رادیو صبا و برنامه «جام بیست و دوم» در رادیو ورزش است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500