تجلیل از عوامل «لوپتو» در مراسم «مهر سینمای کرمان» | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۷

تجلیل از عوامل «لوپتو» در مراسم «مهر سینمای کرمان»

برنامه «مهر سینمای کرمان»، در باغ فتح‌آباد شهر کرمان با محوریت تجلیل از فعالان حوزه انیمیشن‌سازی برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری برنامه «مهر سینمای ایران»، محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان درباره برگزاری برنامه «مهر سینمای ایران» در باغ فتح‌آباد شهر کرمان گفت: مراسم «مهر سینمای کرمان|» در راستای برگزاری «مهر سینمای ایران»، با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران فرهنگی استان کرمان برگزار شد.

او ادامه داد: از آن‌جا که در استان کرمان گروه‌های فعال، جوان و باانگیزه‌ای در حوزه انیمیشن‌سازی مشغول به کار هستند و می‌توان ادعا کرد که بسیاری از انیمیشن‌های خوب سینمای ایران حاصل کار هنرمندان کرمانی است، محوریت مراسم مهر سینما در این استان به حوزه انیمیشن تخصیص یافت و از هنرمندان فعال در این حوزه سینمایی تجلیل شد.

روحی بیان کرد: برای مثال «لوپتو» یکی از انیمیشن‌های سینمایی است که توسط هنرمندان کرمانی ساخته شده است. کارگردانی این انیمیشن سینمایی را عباس عسکری برعهده داشته است که در مراسم «مهر سینمای کرمان» از او و دیگر عوامل سازنده این انیمیشن که فیلمشان در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود، تجلیل به عمل آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان ادامه داد: در ادامه مراسم از بزرگان و پیشکسوتان عرصه انیمیشن استان کرمان نیز تجلیل به عمل آمد، البته جدا از مراسم تجلیل نمایندگانی از میان هنرمندان با طرح موضوعاتی درباره مسائل و مشکلات خود صحبت کرده و حرف‌هایشان را به گوش مدیران رساندند.

او گفت: حاصل این صحبت و ارائه مشکلات هنرمندان به مدیران، برگزاری دو جلسه شد. یکی از این جلسات قرار است با حضور تعدادی از مدیران استان در بخش‌هایی مثل تامین اجتماعی و مالیات باشد تا بتوانیم مشکلات هنرمندان را حل کنیم. قرار بر این است که با دستگاه‌های فرهنگی استان برای اکران بهتر آثار مذاکره و همکاری کنیم. ضمن این که جلسه شورای فرهنگی هم نشست دیگری است که برای گفتگو درباره معضلات هنرمندان کرمانی تدارک دیده شده‌است.

روحی در پایان برگزاری رویداد «مهر سینما» را یک جریان دانست و گفت: «مهر سینمای کرمان» تنها به مراسم پایانی این رویداد محدود نشده و در هفته‌ای که گذشت در راستای برگزاری این رویداد مراسمی چون سرکشی به سینماها، فروش بلیت نیم‌بها و همچنین دیدار با خانواده شهید آتشی، هنرمند کرمانی فعال در حوزه مستندسازی انجام شد. پیرو همین رویداد نیز در سینمای هتل پارس از تعدادی از سینماگران حوزه مستند تجلیل به عمل آمد و فیلمی مستند نیز در حاشیه برگزاری مراسم اکران شد.

برنامه «مهر سینمای ایران» توسط سازمان سینمایی کشور با همکاری ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های در مناطق مختلف کشور با اهداف تحقق استمرار شادابی و پویایی در محیط روانی سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در رشته‌های مختلف و هنرمندان ایثارگر در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است