فضای بداهه «تماس» ما را غافلگیر می‌کرد/ سیاوش طهمورث جسارت اجرا داشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۵
حسن آخوندپور در گفتگو با صبا:

فضای بداهه «تماس» ما را غافلگیر می‌کرد/ سیاوش طهمورث جسارت اجرا داشت

حسن آخوندپور تهیه کننده «تماس» درباره این مستند مسابقه که در حال پخش از شبکه افق سیما است، جزییاتی را عنوان کرد.

حسن آخوندپور تهیه کننده مستند مسابقه «تماس» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره این مسابقه شهری که شرکت کنندگان آن با هدایتگری سیاوش طهمورث وارد یک سری از چالش ها و مراحل می شوند، عنوان کرد: ورود هر شخص به این مسابقه مرتبط با مسائل اجتماعی و مسئولیت اجتماعی او در جامعه است. شرکت کنندگان هنگام ورود به مسابقه هزار امتیاز دارند و با از دست دادن زمان و یا گذر نکردن از مراحل، امتیازهای خود را از دست می دهند. در مجموع همه شرکت کننده ها به سلوکی از ارتباط و مسائل اجتماعی می رسند که بهترین دستاورد این مجموعه است.

این تهیه کننده درباره تولید مسابقه «تماس» گفت: این نوع مسابقه سفارش شبکه افق بود و مدیران وقت نیز با تولید این برنامه به دنبال دوراندیشی های جدیدی بودند، همچنین ابراهیم الله یاری طراح اثر نیز پیشنهاد و ایده «تماس» را ارائه کرد و به نتیجه رسیدیم و کار را آغاز کردیم.

وی درباره انتخاب شرکت کنندگان برای مسابقه تصریح کرد: در چند قسمت اول، اطرافیان خودمان که علاقه داشتند، در مسابقه شرکت کردند اما پس از آن که مسابقه دیده شد، فراخوان دادیم و متقاضیان زیادی هم داشتیم. با افرادی که در فراخوان شرکت کرده بودند، مصاحبه کردیم و بعد از آن شرکت کنندگان توسط کارگردان و اعضای اتاق فکر برنامه با معیار اینکه زیست آن ها چقدر متناسب با موضوعات ماست، انتخاب می شدند. به همین منظور روزی ناگهانی با آن فرد «تماس» می گرفتیم و او را وارد مسابقه می کردیم.

آخوندپور اظهار کرد: بر خلاف بسیاری از مسابقات تلویزیونی که تمام جزییاتش از پیش تعیین شده است، «تماس» اینگونه نیست زیرا که مسابقه دهندگان در فضای شهری به صورت مستند و بداهه با آن رو به رو می شوند و این ما را به عنوان سازنده نیز غافلگیر می کند و حتی بعضی از اوقات مسیر طراحی ما را هم تغییر می دهد. 

کارگردان سریال «عشق کوفی» درباره انتخاب مجری مستندمسابقه «تماس» عنوان کرد: ذات برنامه به شکلی بود که احساس می کردیم باید مجری برنامه کسی باشد که از لحاظ سن و سال به پختگی‌ رسیده باشد و زمانی که به شرکت کننده امر و نهی می کند، جسارت داشته باشد. برای همین بین کسانی که کاندید بودند، سیاوش طهورث که چهره ای مردمی هم هست به عنوان مجری انتخاب شد.

وی درباره ادامه این مستند مسابقه گفت: فعلا صحبتی نشده است که این برنامه فصل دوم داشته باشد یا نه، اما اگر مدیران و مخاطبان کار را دوست داشته باشند شاید اتفاقاتی بیافتد. به هر حال این مسابقه احتمالا تا دی ماه بر آنتن باشد.

حسن آخوندپور در پایان ضمن اشاره به اینکه گروه های سازنده باید تمام تلاش خود را در فضای رقابتی تلویزیون های دنیا به کار بگیرند، تصریح کرد: امروزه مخاطبان دسترسی بسیار راحتی به صداها و شبکه های تلویزیونی جهان دارند، آن ها باید بتوانند و بخواهند شبکه و برنامه ای را که شما مدنظر دارید، انتخاب کنند. سازندگان هر چه حرفه ای و به روز باشند و کار هنری خوب انجام دهند، مخاطبان بیشتری برنامه را نگاه می کنند. همچنین مدیران شبکه های مختلف نیز درک متقابلی از گروه سازنده داشته باشند و دست آن ها را باز بگذارند تا ایده ها و خلاقیت های خودشان را به کار ببندند و آنچه در ذهنشان هست، اجرا کنند. اگر این چند راهکار را به کار بگیریم قطعا تمام برنامه های تولیدی تلویزیون برنامه های خوب و با کیفیتی می شوند.

صابر الله‌دادیان، مرتضی ملتجی و اشکان ضیایی قسمت‌های مختلف این مستند مسابقه را کارگردانی می‌کنند. همچنین ابراهیم الله‌یاری طراح به همراه فاطمه افروز مدیریت تولید این مجموعه را در مشهد و تهران بر عهده دارند.

مستند مسابقه «تماس» روزهای شنبه و یک‌شنبه ساعت ۲۱ از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000