صدمین شماره ماهنامه «قلک» منتشر شد/ از رکوردهای صدتایی تا یادگرفتن پرواز

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی ماهنامه قلک، ماهنامه «قلک» با انتشار شماره آبان‌ماه خود با مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی، صدمین شماره خود را همراه با داستان‌، شعر‌ و بازی‌های آموزشی و سرگرم‌‌کننده برای گروه سنی 3 تا 7 منتشر کرد.

این مجله که این ماه، صدمین شماره خود را در هفتمین سال انتشار و فعالیت خود منتشر کرده است، اولین نشریه‌ای است که به صورت تخصصی توجه خود را به آموزش سبک زندگی و مفاهیم اقتصادی برای گروه سنی ۳ تا ۷سال معطوف کرده است و برای رسیدن به این مهم، گروهی از نویسندگان، تصویرگران و متخصصان روانشناسی و اقتصاددانان کودک فعالیت ‌می‌کنند.

در ادامه مروری خواهیم داشت بر مطالبی که در صدمین شماره «قلک» آمده است:

داستان «ماهی کوچک شیشه‌ای» از سری داستان‌هایی که به موضوع تفاوت‌های فردی و پذیرش آنها می‌پردازد، نوشته الهه ایرانفرد و تصویرگری آناهیتا لیمویی در این شماره سری به دنیای زیرآب زده است. بچه‌ها در پایان این داستان به این سوال پاسخ می‌دهند که «آیا تا به حال احساس کرده‌اید کسی شما را نمی‌بیند؟ بعدش چکار کرده‌اید؟». به این ترتیب بچه‌ها همراه با یک ماهی کوچک بیرنگ در دریا، یاد می‌گیرند چطور می‌توان متفاوت ولی تاثیرگذار و مهم بود.

شعر «هرچی بالاتر بهتر» سروده مصطفی رحماندوست و تصویرگری سمیه محمدی به مناسبت صدمین شماره «قلک» نیز از دیگر مطالب این شماره است.

داستان «به من هم پرواز یاد بده» نوشته معصومه یزدانی و تصویرگری ویدا کریمی، به موضوع یادگیری و تلاش برای موفق شدن می‌پردازد. این داستان جوجه‌ای را به تصویر می‌کشد که می‌‌خواهد پرواز یادبگیرد و تا زمان رسیدن هدفش که پرواز کردن در آسمان است، خسته نمی‌شود و از پای نمی‌نشیند.

در این شماره و در بخش اخبار قِل‌قُلّکی نوشته زهرا جلایی‌فر و تصویرگری میثم موسوی از اتفاقات جالب در سراسر دنیا مطلع می‌شویم. خبرهایی درباره پیدا شدن یک لاک‌پشت غول‌پیکر بعد از 100 سال، شغل جالب و پردرآمد «حشره فروشی»، پیدا شدن ماده رشد و از بین رفتن موها و مهمترین اتفاق این روزهای دنیای کودکان یعنی 100 تایی شدن مجله «قلک» را با زبانی طنز و کودکانه باهم می‌خوانیم.

در بازی «هرچی بالاتر بهتر» که توسط فرید صالحی طراحی شده و فاطمه زمانه‌رو آن را تصویرگری کرده است، بچه‌ها همراه با مسافرکوچولوی قلکی به یک سفر می‌روند و در جریان بازی یاد می‌گیرند چگونه از طبیعت مراقبت کنند و به آن آسیب نزنند.

در این شماره به مناسبت صدسالگی «قلک»، جویا میرزاده سری زده به رکوردهای 100تایی بامزه در دنیا است؛ از ترکاندن 100بادکنک با پا در کمتر از 25ثانیه تا بلندترین زنجیره آدمک‌های کاغذی و کاشت تعداد زیادی درخت توسط یک گروه صد نفره و… .

شعر «فصل پاییز» سروده زهرا موسوی و تصویرگری سحر کریمیان، داستان «آشتی کلوچه‌ای» نوشته مریم شجاعی‌پور و تصویرگری فاطمه زمانه‌رو، داستان «سنگ‌های مهربانی» ترجمه معصومه نفیسی و داستان «این چه کاریه؟» نوشته نسترن فتحی وتصویرگری میثم موسوی از دیگر مطالبی است که در این شماره می‌خوانیم.

شماره آبان نشریه «قلک» در هفتمین سال فعالیت خود، با مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی، مدیریت داخلی الهام تقی‌پور، صفحه‌آرایی نگار آشتیانی و روابط‌عمومی یگانه قاسمی در 32صفحه و با قیمت 50هزارتومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

طراحی جلد این شماره را المیرا اسکندری، کارشناسی داستان‌ها را زهرا شاهی و کارشناسی شعر را زهرا موسوی برعهده داشته‌اند. مجری طرح نیز موسسه فرهنگی‌هنری آینده‌پژوهان مدیریت ارتباطات بوده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای سفارش و دریافت اشتراک سالانه یا 6 ماهه «قلک» با دفتر ماهنامه به شماره 02188356436 تماس بگیرند. همچنین امکان تهیه نسخه دیجیتال تمام شماره‌های این ماهنامه روی پلتفرم‌های کتابخوان طاقچه و کتابراه نیز وجود دارد.

انتهای پیام