حمایت از هنرمندان در انجمن نگارخانه‌داران مطرح شده است/ وضعیت اینترنت و مشکل اطلاع‌رسانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۴
مژده طباطبایی در گفتگو با صبا:

حمایت از هنرمندان در انجمن نگارخانه‌داران مطرح شده است/ وضعیت اینترنت و مشکل اطلاع‌رسانی

مدیر گالری مژده درباره تعطیلی گالری‌های خصوصی در چند هفته اخیر و تاثیر آن در جریان هنر و بدون حمایت از هنرمندان توضیح داد.

مژده طباطبایی مدیر گالری مژده در گفتگو با خبرنگار صبا درباره تعطیلی گالری‌های خصوصی سطح کشور در هفته‌های اخیر عنوان کرد: اکنون همه گالری‌ها، ایونت‌ها، حراجی‌ها، موزه‌ها، بنگاه‌ها و سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که فعالیت هنری می‌کردند، تعطیل هستند و اینترنت هم از طرفی باعث شده است که نتوانیم تبلیغ هنری کنیم.

او ادامه داد: شرایط اجتماعی و سیاسی اخیر موجب شده است که شرایط برای بازدید از گالری‌ها خوب نباشد.

این گالری‌دار در ادامه تصریح کرد: تاثیری که تعطیلی ها روی مارکت هنر می‌گذارد به نظر من در اینجا دیگر مساله نیست و معتقدم که دود این تعطیلی ها مستقیما بر چشم هنرمندان جوان می رود که حتی کلاس هایشان هم در این شرایط تعطیل شده است.

او اضافه کرد: هم نگارخانه ها و هم بنگاه های هنری و هنرمندان باید منتظر باشند تا شرایط برای برگزاری نمایشگاه هم از نظر اجتماعی و امکاناتی مانند اینترنت و امکان اطلاع رسانی خوب باشد زیرا هنر چیزی نیست که همینطوری معرفی شود و وقتی اثر هنری معرفی می کنیم باید زمینه اجتماعی آن آماده باشد.

طباطبایی درباره لزوم‌ حمایت از هنرمندان در شرایط تعطیلی گفت: در انجمن نگارخانه‌داران ایران صحبت هایی مطرح شده است مبنی بر حمایت از هنرمندان جوان و پیشنهادهایی ارائه شد که قرار است انجمن جمع‌بندی کند و دوباره رای گیری شود. باید هم در این شرایط از هنرمندان جوان حمایت شود اما فراموش نکنید که ما بخش خصوصی هستیم و تا حدی می توانیم این امکانات را برای هنرمندانی که با گالری های ما کار می کنند، فراهم کنیم.

او ادامه داد: ما به شخصه برای هنرمندانی که با گالری مژده کار می کنند، سعی داریم امکاناتی فراهم کنیم که معیشت و اقتصاد آن ها به مشکل نخورد و با هنرمندان در این زمینه صحبت کرده ایم. از طرف گالری خودم می توانم بگویم که در این شرایط برای حمایت از هنرمندان و معیشت آن ها تلاش می کنیم اما قطعا این حمایت ها به صورت محدود و تازمانی مشخص است زیرا خود نگارخانه‌ هم تعطیل است و باید کارمندان خود را هم تامین کنیم.

این گالری‌دار در ادامه درباره وظیفه بخش دولتی در شرایط حاضر اظهار کرد: ما با بخش دولتی کاری نداریم و انتظاری از آن‌ها نداریم. فراموش نکنیم که در حال حاضر چندنفر از هنرمندان در شرایط سخت و حتی قضایی هستند بنابراین توقعی از بخش دولتی ندارم و تنها کاری که می‌توانند بکنند این است که به صدای درخواست جوانان و جامعه گوش کنند. نیازی نیست که به گالری ها کمکی کنند.

طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: در این روزها که با هنرمندان در ارتباط هستم خیلی از آن ها مشغول خلق اثر هنری نیستند چون حال خوشی ندارند. از طرفی با شرایط اقتصادی که هنرمندان در آن قرار دارند، برای تامین متریال آثار هنری نیز دچار مشکل هستند.

بیشتر بخوانید

جریان هنر در هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود/ تعطیلی گالری‌ها و تداوم یک تصمیم جمعی

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است