فعالیت هنری نباید متوقف شود/ نگارخانه‌ها و هنرمندان برای خروج از انفعال به تعامل برسند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۶
مدیر گالری نگر در گفتگو با صبا:

فعالیت هنری نباید متوقف شود/ نگارخانه‌ها و هنرمندان برای خروج از انفعال به تعامل برسند

مدیر گالری نگر معتقد است که هنرمندان و گالری‌ها در تعامل با یکدیگر باید فعالیت خود را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، عمده گالری‌های خصوصی سطح کشور حدود ۲ ماه است که میزبان هیچ نمایشگاهی نبوده‌اند. میترا تیموری مدیر نگارخانه نگر در گفتگو با خبرنگار صبا در این باره عنوان کرد: اکثر گالری‌های هنری حدود دو ماه اخیر فعالیت خود را متوقف کردند، اما نظر شخصی من این است که فعالیت هنری با توجه به رسالت هنر که انعکاس مسایل اجتماعی است، نباید متوقف شود و هنرمند می‌تواند براساس موقعیت، نحوه فعالیت را متناسب با شرایط موجود، تغییر دهد.

این گالری‌دار اظهار کرد: نیمه دوم هر سال، زمان پررونق فعالیت گالری‌هاست که از پیش برنامه‌ریزی می‌شود، از طرفی هنرمندان مسیر طولانی با گالری‌ها طی می‌کنند تا برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برگزاری نمایشگاهشان صورت گیرد. با این حساب ما نمی‌توانیم این تعطیلی‌ها را صرفا ۱ – ۲ ماه در نظر بگیریم بلکه دراقع یک سال از آن روالی که باید طی شود، عقب افتاده‌ایم.

او در ادامه با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه در حال حاضر کار اشتباهی نیست، تصریح کرد: اگر گالری‌ها فعالیت خود را از سرگیرند، اتفاق اشتباهی نیست و درواقع هنرمند نیز می تواند در شرایط بحرانی با ارائه آثار خود به نوعی نسبت به شرایط موجود واکنش نشان دهد.

مدیر گالری نگر بیان کرد: ما مدت زیادی با مجموعه‌داران ارتباط برقرار می‌کنیم تا از یک هنرمند جوان اثری خریداری کنند و فکر می کنم اگر این روال تعطیلی‌ها به طول بیانجامند، مجموعه‌دار نیز انگیزه خرید خود را از دست می‌دهد.

او درباره حمایت از هنرمندانی که با گالری در ارتباط هستند، گفت: ما بخش خصوصی هستیم و سرمایه زیادی برای حمایت از هنرمندان در اختیار نداریم اما در این مدت به صورت اندک با هنرمندانی که با گالری نگر همکاری دایم دارند،  تعامل کردیم و هزینه هایی در حد توانمان در اختیارشان گذاشتیم تا معیشتشان تامین شود یا متریال اولیه در اختیارشان هنرمندان قرار دادیم تا فعالیت هنریشان متوقف نشود.

این گالری‌دار درباره لزوم حمایت دولت از گالری‌ها و هنرمندان تصریح کرد: بخش دولتی در این سال ها نه به صورت مادی و نه به صورت معنوی هیچ حمایتی از نگارخانه‌ها یا هنرمندان هنرهای تجسمی نکرده است، چه برسد به زمان‌های بحرانی مانند تعطیلی‌های کنونی و حتی درزمان شیوع ویروس کرونا، باید تسهیلات و انگیزه هایی می دانند که نشد.

تیموری در پایان پیشنهادی مطرح کرد و گفت: فکر می‌کنم همه نگارخانه‌ها و هنرمندان باید به تعاملی برسند که جامعه هنرهای تجسمی از انفعال حاضر خارج شود.

بیشتر بخوانید

جریان هنر در هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود/ تعطیلی گالری‌ها و تداوم یک تصمیم جمعی

حمایت از هنرمندان در انجمن نگارخانه‌داران مطرح شده است/ وضعیت اینترنت و مشکل اطلاع‌رسانی

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است