سینمای آنلاین مانند بچه سرراهی است/ خبری از پروانه نمایش «عروسک» نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۱
جلیل اکبری صحت در گفتگو با صبا:

سینمای آنلاین مانند بچه سرراهی است/ خبری از پروانه نمایش «عروسک» نیست

جلیل اکبری صحت تهیه کننده درباره آخرین وضعیت پروانه نمایش «عروسک» و اکران آنلاین فیلم ها توضیح داد.

جلیل اکبری صحت تهیه‌کننده فیلم «عروسک» به کارگردانی زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد که هنوز اکران نشده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره آخرین وضعیت پروانه نمایش این فیلم گفت: قبل از فوت اصغر یوسفی‌نژاد به نظر می‌رسید که مسایل در حال حل شدن است و تصوری که وجود داشت این بود که با فوت اصغر یوسفی‌نژاد بحث دریافت پروانه نمایش آخرین فیلم او سریع‌تر حل می‌شود که تا به حال پیگیری‌های ما نتیجه‌ای به همراه نداشته است.

وی ادامه داد: آقای خزاعی رییس سازمان سینمایی در جلسه‌ای به خانواده آقای یوسفی‌نژاد قول دادند که مشکلات فیلم حل می‌شود و گفتند که من همیشه روی حرف‌ها و قول‌هایم مانده‌ام اما هنوز فرصت نکرده اند این امر را محقق کنند.

اکبری صحت در ادامه درباره فعالیت‌های دیگر خود و لزوم فعالیت در حوزه فیلم کوتاه و مستند توضیح داد: از گذشته در حوزه فیلم کوتاه و مستند فعالیت‌های نسبی داشته‌ام زیرا معتقدم که سینمای خالص هستند و به این حوزه‌ها علاقه داشته و دارم. به نظرم خیلی خوب است که هر کسی که در سینما حضور دارد و فعالیت می‌کند، در این دو حوزه کوتاه و مستند هم کارهایی انجام دهد که این اتفاق به بارور کردن ذهن کمک می‌کند.

این تهیه‌کننده سینما درباره اکران آنلاین و اینکه آیا می‌تواند در شرایط فعلی به کمک سینما بیاید، بیان کرد: سینمای آنلاین مانند یک بچه سرراهی است که هم می‌دانند باید باشد و هم نمی‌خواهند آن را بپذیرند، متاسفانه عده‌ای سنت‌گرا هم که درک درستی هم از سینمای امروز ندارند در بدنه و مدیریت سینما هستند. من فکر می‌کنم مشکل اصلی سینمای آنلاین، دولت ها هستند زیرا با بروز هر اتفاقی زیرساخت‌های اینترنتی کشور دچار فروپاشی می‌شود.

وی افزود: سینما نیز مانند بسیاری از کسب و کارهای دیگر آسیب جدی دیده است، آن وقت دولت برای خسارت به صداوسیما و پیام‌رسان‌های داخلی پول می‌دهد. این در حالی است که بسیاری از کسب و کارهای آنلاین به شدت متضرر شدند.

جلیل اکبری صحت در پایان گفت: اکران آنلاین فرصت درست و دقیقی است اما زمانی می‌تواند مثمرثمر واقع شود که این مساله بسیار مهم حل شود و با هر سلام علیکی اینترنت قطع نشود و آن وقت است که می‌تواند به کمک سینما بیاید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است