پخش آزمایشی شبکه امید به صورت HD با حضور رییس صداوسیما آغاز شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۹

پخش آزمایشی شبکه امید به صورت HD با حضور رییس صداوسیما آغاز شد

شبکه امید امروز همزمان با ولادت امام حسن عسکری (ع) و بزرگداشت هفته ملی نوجوان با حضور رییس سازمان صداوسیما پخش آزمایشی اچ دی خود را آغاز کرد.
به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، پخش آزمایشى اچ دی شبکه امید سیما امروز ۱۲ آبان ۱۴۰۱ با حضور پیمان جبلی رییس صداوسیما، محسن برمهانی معاون سیما، علیرضا شریفی سرپرست معاونت توسعه و فناوری رسانه و محمدصادق باطنى مدیر شبکه امید و دیگر مدیران سازمان آغاز به کار کرد.

پیمان جبلی رییس صداوسیما در آیین رونمایی از پخش آزمایشی HD شبکه امید در استودیوی این شبکه گفت: پرمخاطب ترین شبکه های صداوسیما با توجه به مخاطب هدف، شبکه های پویا و امید هستند و کودکان و نوجوانان از وفادارترین مخاطبان برای صداوسیما، محسوب می شوند که این وظیفه رسانه را در افزایش کیفیت محتوا و پخش در این دو شبکه به ویژه شبکه امید، حساس تر می کند.

رییس صداوسیما با تاکید بر اهمیت بها دادن به کودکان و نوجوانان که نسل آینده ساز کشور هستند، عنوان کرد: آینده کشور در دست این عزیزان است و این قشر همچون پلی بین نسل فعلی و نسل آینده هستند. پس ما به عنوان رسانه، مسئولیت بسیار سنگینی در پرداختن به موضوع ها و دغدغه های این عزیزان داریم.

جبلی ادامه داد: امروز در روز ولادت امام حسن عسکری(ع) و در آستانه گرامیداشت روز دانش آموز و در هفتمین روز شهادت شهدای حرم مطهر شاهچراغ (ع) به ویژه نوجوانان عزیزی که مظلومانه در این حادثه تلخ به شهادت رسیدند شاهد این خدمت صداوسیما هستیم.

او تصریح کرد: صداوسیما باید برای ارتقای کیفیت محتوای تولید شبکه های امید و پویا، تلاش مضاعفی داشته  باشد که خوشبختانه تاکنون اقدامات بسیار خوبی در دوره جدید و همچنین با استفاده و بهره مندی از تجارب دوره های قبل در تولید محتوای فاخر برای این شبکه ها صورت گرفته است.

جبلی در پایان خاطرنشان کرد: به لطف خدا در مقوله ارتقای کیفیت، تولید محتوای جدید، شناسایی و استفاده از ظرفیت های تولید محتوا توسط نوجوانان حرکت رو به جلویی را در صداوسیما شاهد هستیم. در دوره تحولی جدید، صداوسیما به عنوان یک قرارگاه فرهنگی و شتاب دهنده عمل خواهد کرد که این مهم در شبکه امید در حال انجام است.

همچنین او ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک بقیه شبکه های باقی مانده سیما، با کیفیت پخش  HD  برای مخاطبان آماده سازی شوند.

در ادامه معاون سیما گفت: پخش اچ دی مستلزم تمهید فنی لازم در طول فرایند تولید تا پخش آثار است که این مهم بعد از ماه ها تلاش همکارانم در معاونت توسعه و فناوری رسانه و شبکه امید در این روز و مناسبت خجسته محقق شد.

محسن برمهانی مخاطب نوجوان را گروهی از مخاطبان ارزشمند سیما برشمرد و عنوان کرد: در رقابت رسانه ای امروز باید مطابق با استانداردهای دنیا حرکت کنیم و کیفیت پخش و محتوا را توامان ارتقا دهیم و این حق مخاطب است.

او در پایان خاطرنشان کرد: از مجموع شبکه ها و کانال های سیما، پنج شبکه اچ دی نبود که با اقدام امروز یعنى پخش آزمایشى شبکه امید، تنها چهار شبکه باقی می ماند که ان شاالله در آینده نزدیک با کیفیت اچ دی، تقدیم مخاطبان خواهد شد.

در ادامه محمدصادق باطنی مدیر شبکه امید در این مراسم گفت: شبکه امید بنا دارد مسیر تحولی خود را در دوره جدید با شیب تندتر و سرعت بیش تری طی کند و گام های موثری در این راستا برنامه ریزی شده که HD  شدن شبکه امید یکی از این اقدامات است که امروز آزمایشی انجام شد و در ایام پیش رو، برنامه های متنوع میدانی و تلویزیونی خواهیم داشت.

او افزود: از امروز جشن «ایران آینده» با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شبکه امید در باغ کتاب تهران آغاز به کار می کند که تا ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ادامه دارد و برنامه های متنوعی برای نوجوانان در نظر گرفته شده است.

مدیر شبکه امید تصریح کرد: یک سری برنامه های شبکه امید که قرار است پاسخگوی نیازهای واقعی نوجوانان باشد و از سوی دیگر به صورت تعاملی نوجونان را در تولیدات شبکه مشارکت دهند در حال تولید است که به زودی روانه آنتن می شود.

باطنی ادامه داد: هفته آینده، رویداد نوجوان برگزیده سال را داریم که قرار است از نوجوانان عزیزی که در یک سال گذشته فعالیت های شاخص و ارزشمندی داشته اند در مراسمی قدردانی شود.

او در پایان گفت: همچنین هفته آینده «جشنواره فیلم دانش آموزی مدرسه» را خواهیم داشت که از ۱۸ آبان ۱۴۰۱ شروع می شود و تا ۲۶ آبان ۱۴۰۱ ادامه دارد. تاکنون ۵۲۰۰ اثر دانش آموزی به جشنواره رسیده که در حال داوری است. برنامه «تربیون آینده» که قرار است در مدارس و بین دانش آموزان برود و نیز فصل جدید برنامه های «بازی ویزیون»، مسابقه «راز جزیره»، برنامه مشاوره تحصیلی «برو پی کارت» و مجموعه متعددی از برنامه های سرگرم کننده و آموزشی که مطابق نیاز نوجوانان است تدبیر شده که در آنتن پاییز و زمستان شبکه دیده خواهند شد.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/299/513/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/683/755/500
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500