تعطیلی گالری‌ها به پایان می‌رسد؟/ گالری اُ پیش‌قدم شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۵

تعطیلی گالری‌ها به پایان می‌رسد؟/ گالری اُ پیش‌قدم شد

پس از حدود ۲ ماه تعطیلی، اکنون برخی هنرمندان تجسمی و نگارخانه‌ها سعی بر آغاز فعالیت های خود دارند.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، در چند هفته اخیر گالری‌های سطح کشور اعلام کردند که باتوجه به شرایط سیاسی و اجتماعی کشور نمایشگاهی برگزار نخواهند کرد اما اکنون پس از گذشته حدود ۲ ماه به نظر می‌رسد که عده ای از هنرمندان تجسمی و نگارخانه‌‌ها تمایل به ازسر گرفتن فعالیت‌های خود دارند.

در این راستا گالری اُ در صفحه مجازی خود با انتشار پستی از افتتاح نمایشگاه جدید خود در روز جمعه ۱۳ آبان ماه خبر داد. متن پست گالری بدین شرح است: «پس از گفتگو با هنرمندان گالری و باور آن‌ها به لزوم ادامه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، تصمیم گرفتیم این جمعه نمایش جدیدی افتتاح کنیم. ما رسالت خود را نه عادی‌سازی شرایط، که کمک به گسترش امکانات بالقوه زبان تصویر می‌دانیم.

به احترام سوگ‌ سراسری، همچنان تبلیغی در اینستاگرام منتشر نخواهیم کرد. در صورت علاقه می‌توانید اخبار ما را در وب‌سایت گالری دنبال کنید.»

البته این تصمیم گالری اُ با واکنش های مختلفی از سوی کاربران در شبکه مجازی اینستاگرام مواجه شده است.

نمایشگاه گروهی آیلار دستگیری، سرمیناز بارسقیان و نوشین عسکری به نام «مژگان/ بیرون» جمعه ۱۳ آبان ماه در گالری اُ افتتاح می‌شود و تا ۲۴ آبان ماه ادامه دارد.

طبق پیگیری خبرنگار صبا از برخی گالری‌داران و بررسی فضای مجازی و وب‌سایت آن‌ها، گالری‌های شیرین، گلستان، طراحان آزاد، مژده، این‌جا، ثالث، هما، اثر، ساربان، اعتماد همچنان نمایشگاهی برگزار نمی‌کنند.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است