بررسی تحول تلویزیون آمریکا از «خانواده سوپرانو» تا «برکینگ بد»

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، کتاب «مردان سرسخت» با تالیف برت مارتین و ترجمه رامین پروین گنابادی در نشر لوگوس به چاپ رسید.

این کتاب به تحقیق درباره تحول تلویزیون آمریکا با نگاهی به سریال‌های پرمخاطبی مانند «خانواده سوپرانو» و «شنود» تا «مردان دیوانه» و «برکینگ بد» پرداخته است.

در ادامه واکنش نویسندگان، منتقدان و روزنامه‌نگاران را درباره «مردان سرسخت» می‌خوانیم: «مردان سرسخت با نام هوشمندانه‌اش کتابی است که با قریحه، شوخ‌طبعی و انرژی مداوم نوشته شده و به‌اندازه اپیزودی از خانواده سوپرانو یا وطن مهیج است. هرکسی که معتاد عصر طلایی تازه تلویزیون است عاشق این کتاب خواهد شد … مردان سرسخت ضمناً یکی از هوشمندانه‌ترین کتاب‌هایی است که تا به امروز درباره تلویزیون آمریکا نوشته شده است. «دیوید تامسون، منتقد فیلم و مورخ سینما»

عصر طلایی تازه درام‌های تلویزیونی، درام‌هایی اعتیادآور، تاریک، پرتعلیق، پیچیده و با قضاوت‌های اخلاقی مبهم، تاریخچه‌ای بسیار خواندنی را که شایسته آن بود، سرانجام در مردان سرسخت یافته است. «مارک هریس، روزنامه‌نگار و منتقد فیلم»

مارتین گزارشگری دقیق و قصه‌گویی ماهر است که آشکارا مسحور سوژه‌های خود شده اما از آن‌ها فریب نمی‌خورد. «لس‌آنجلس تایمز»

گزارشی شگفت‌انگیز و اکتشافی فکورانه … مردان سرسخت برای هر کس که کنجکاو است تا درباره معجزه‌های متحیرکننده‌ای که باعث به وجود آمدن برنامه‌های تلویزیونی درخشان شد بداند، کتابی بسیار جذاب است. «وال‌استریت ژورنال»

تاریخچه‌ای جذاب، سرگرم‌کننده و کاملا متقاعدکننده از تحول تلویزیون. «نیوزدی»»

برت مارتین نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی است. او گزارشگر مجله جی. کیو است و در سال ۲۰۱۲ برنده جایزه روزنامه‌نگاری جیمز بیرد شد. آثار او در نشریاتی مانند نیویورکر، نیویورک‌تایمز، بن اپتیت و امریکن‌لایف منتشر شده است.

«مردان سرسخت» با عنوان فرعی «پشت صحنه یک انقلاب خلاقانه» در نوبت چاپ اول ۳۴۴ صفحه و ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

انتهای پیام/