زیرساخت‌های مناسب برای تقویت سینمای استان‌ها فراهم‌ می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۶
محمد خزاعی در دیدار با استاندار لرستان:

زیرساخت‌های مناسب برای تقویت سینمای استان‌ها فراهم‌ می‌شود

محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد که سازمان سینمایی به دنبال ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تخصیص بودجه برای حوزه تولید فیلم در استان‌ها است.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی در سفر یک روزه‌اش به استان لرستان تصریح کرد که سازمان سینمایی به دنبال ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تخصیص بودجه برای حوزه تولید فیلم در استان‌ها است.

محمد خزاعی در سفر یک روزه خود به استان لرستان و در دیدار با استاندار استان با بیان اینکه در کشور سرمایه‌های انسانی خوبی وجود دارد که باید از همه این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، گفت: در کل کشور حدود ۶۰۰ سینما داریم و این نشان می دهد که در حوزه زیرساخت‌ها در استان ها مشکلاتی وجود دارد که در این راستا با نگاه عدالت محور برای رشد صنعت سینما در استان‌ها در تلاش هستیم.

وی با بیان اینکه نگاه عدالت محور به استان‌ها در دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌های سینمایی مد نظر است، افزود: نگاه استاندار لرستان به حوزه فرهنگ و هنر قابل تشکر است و این نگاه می‌تواند موجب رشد و توسعه فرهنگ و هنر لرستان شود. به دنبال ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تخصیص بودجه برای حوزه تولید در استان‌ها هستیم.

استاندار لرستان نیز با بیان اینکه شعار و منش دولت سیزدهم در یکسال گذشته مشخص شده است، بیان کرد: سینما ابزاری مهم برای معرفی انقلاب اسلامی به جهان است و باید زیرساخت های سینمایی را در استان‌ها تقویت کنیم تا از توانمندی و ظرفیت استان‌ها بیشتر استفاده کنیم.

وی با اشاره به شهدای لرستان در انقلاب اسلامی افزود: برگزاری یادواره ملی شهدای لرستان فرصت خوبی برای معرفی بیشتر شهدا و ایثارگران است و در این راستا نیازمند ثبت یک فیلم سینمایی فاخر از رشادت‌های رزمندگان لرستان هستیم. هنرمندان لرستانی توانسته‌اند فیلمنامه و زیرساخت‌های اولیه این آثار را آماده کنند اما به حمایت سازمان سینمایی کشور نیاز است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز با بیان اینکه امیدواریم این سفر زمینه رشد و توسعه سینمای لرستان را فراهم کند، گفت: در حوزه ایثار و شهادت نیازمند فیلم‌های سینمایی فاخر هستیم تا ایثارگری های شهدا را بیش از پیش معرفی کنیم.

در این دیدار تفاهم‌نامه همکاری سازمان سینمایی کشور و استانداری لرستان در خصوص توسعه سینمای استان منعقد شد.

محمدرضا سوقندی مدیر کل حقوقی مجلس و استان های سازمان سینمایی، هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینماشهر و مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان، رئیس سازمان سینمایی را در این سفر یک روزه همراهی کردند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است