کانون منحل نمی‌شود/ نیروهای منتقل‌شده به آموزش و پرورش می‌توانند در کانون هم فعالیت کنند

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار ادبیات صبا درباره طرح انتقال مربیان کانون به آموزش و پرورش برای تبدیل وضعیت توضیح داد: با توجه به‌ شناسایی نیروهای کارآمد کانون، ما طرح جامع مدیریت منابع انسانی را مطرح کردیم که بحث انتقال نیروهای کانون، فاز اول این طرح است. ما در کانون یک‌سری نیروی قراردادی داریم که سال‌هاست تبدیل وضعیت نشده‌اند، از طرفی آموزش و پرورش به معلم حرفه‌ای نیاز داشت بنابراین این فرصت، بهترین راه برای پیمانی شدن نیروهای قراردادی کانون بود.

او افزود: انتقال به آموزش و پرورش کاملا اختیاری است.

مدیرعامل کانون: نیروهایی که به آموزش و پرورش منتقل می‌شوند عموما مربی نیستند و در میان آن‌ها نیروهای اداری نیز حضور دارند. پس از تبدیل وضعیت پیمانی نیروها مجددا می‌توانیم از خدمات آن‌ها بهره‌مند شویم بدین صورت که معمولا کلاس‌های کانون در ساعات غیردرسی برگزار می‌شوند و این مربیان نیز می‌توانند ساعات درسی خود را در آموزش و پرورش و ساعات دیگر را به صورت حق‌الزحمه در کانون فعالیت کنند.

علامتی عنوان کرد: قابل ذکر است که معلمان در تابستان تعطیل هستند و اتفاقا کانون در فصل تابستان دوره پیک کلاس‌های غیردرسی را سپری می‌کند درنتیجه مربیان می‌توانند همچنان به فعالیت خود در کانون ادامه دهند.

او ادامه داد: نکته دیگر اینکه در فاز دوم طرح جامع مدیریت منابع انسانی برای حدود ۹۰۰ مربی پاره وقت که سال‌هاست در کانون فعالیت دارند، برنامه‌ای وجود دارد تا این مربیان پاره وقت تا پایان سال به صورت تمام‌وقت فعالیت کنند و این مربیان اگر خلایی در کار کانون به وجود بیاید، این خلا را پر خواهند کرد‌.

علامتی در ادامه در واکنش به اظهاراتی مبنی بر اینکه این طرح منجر به انحلال کانون می‌‌شود، گفت: ما به هیچ وجه به فکر انحلال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیستیم بلکه دنبال توسعه و تقویت این نهاد هستیم. رییس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش نیز بر پیشرفت کمی و کیفی کانون تاکید دارند.‌

او در پاسخ به اینکه آیا این امکان وجود نداشت تا با تعامل مدیران بالادستی تبدیل وضعیت نیروها در خود کانون انجام شود؟ اظهار کرد: باید منطقی فکر کنیم و کانون هم زیرمجموعه آموزش و پروش است و این طرح جدید یک امکانی است که برای تبدیل وضعیت نیروها به وجود آمده است. از طرفی نیروهای پاره وقت ما بسیار درجه یک هستند که می توانند، تمام وقت شوند.

علامتی در پایان درباره جذب مربیان جدید به کانون تصریح کرد: تا زمانی که نیروهای موجود به درستی ساماندهی نشوند، نیروی جدید جذب نمی‌کنیم. اگر جایی برای ما محرز شود که نیاز به نیروی جدید داریم، حتما نیرو جذب می‌کنیم اما طبق بررسی ما امروزه اگر ما ساماندهی درستی از افراد داخل کانون داشته باشیم نیازی به نیروهای جدید نداریم.

بیشتر بخوانید

نظر چند مربی کانون درباره تبدیل وضعیت نیروها/ خلا منتقل شده‌ها به آموزش و پرورش پُر می‌شود؟

مربیان کانون برای پیمانی شدن به آموزش و پرورش می‌روند/ واگذاری کتابخانه‌های کانون در مسیر منتفی شدن

ندا زنگینه

انتهای پیام/