اجرای طرح سراسری «آموزش خوشنویسی برای همه» با همکاری انجمن خوشنویسان ایران

به گزارش صبا به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست مشترکی با حضور محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری، علی اشرف صندوق آبادی نایب رییس و عارف براتی مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران برای اجرای طرح سراسری «آموزش خوشنویسی برای همه» برگزار شد. اسماعیلی در این نشست با اشاره به اجرای طرح «آموزش هنر برای همه» گفت: این طرح در راستای سیاست های محرومیت زدایی دولت سیزدهم و برنامه های عدالت محور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید، با هدف گسترش عدالت آموزش های فرهنگی و هنری در سراسر کشور به ویژه مناطق کم برخوردار و مرزی در حال اجرا است که بازخوردهای مثبتی داشته و با استقبال چشمگیری مواجه شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح از ظرفیت و پتانسیل نهادها و موسسات و انجمن های فرهنگی و هنری نیز استفاده شده است که در این راستا با توجه به جایگاه هنر والای خوشنویسی به عنوان یک هنر ملی و آیینی و همچنین نقش سازنده انجمن خوشنویسان در آموزش خوشنویسی، بر آن شدیم که از ظرفیت این انجمن برای توسعه خوشنویسی ذیل طرح «آموزش هنر برای همه» بهره برداری و در مناطقِ کم برخوردار کشور نسبت به برگزاری دوره های آموزش خوشنویسی اقدام کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا با اجرای این طرح بتوانیم به گسترش بیش از پیش هنر خوشنویسی در سراسر کشور دست‌یابیم تا یک تحول جدی در راستای کاربردی کردن این هنر فاخر به وجود آید.

در ادامه این جلسه نایب رییس و مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان نقطه نظرات، پیشنهادات و راهکارهای مورد نظر انجمن را برای اجرایی کردن این طرح ارائه دادند و مقرر شد کارشناسان دو مجموعه با برگزاری جلساتِ فشرده کارشناسی، تفاهمنامه مربوطه را تنظیم و سپس با امضای آن اجرای طرح در اولین فرصت آغاز شود.

انتهای پیام/