اتفاقات خوبی در انتظار «دِرب» است/ ثبت‌نام «شهر خاموش» در جشنواره فیلم فجر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۲
رضا محقق در گفتگو با صبا:

اتفاقات خوبی در انتظار «دِرب» است/ ثبت‌نام «شهر خاموش» در جشنواره فیلم فجر

رضا محقق درباره فیلم های «شهر خاموش»، «دِرب» و کارهای آینده خود توضیح داد.

رضا محقق تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره آخرین وضعیت فیلم سینمایی «شهر خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی گفت: «شهر خاموش» که پخش بین‌الملل آن توسط علی قاسمی انجام می شود به جشنواره های مختلفی فرستاده شده و به تازگی نیز به مسابقه اصلی جشنواره بین‌المللی شب‌های سیاه تالین ۲۰۲۲ که جزو ۱۴ فستیوال برتر دنیاست، راه یافته است.

وی ادامه داد: ثبت نام «شهر خاموش» برای حضور در جشنواره فیلم فجر هم انجام شده است و اگر مورد قبول و پذیرش قرار بگیرد به امیدخدا در جشنواره امسال حضور خواهد داشت. یک یا دو فیلم دیگر هم دارم که هنوز برای حضور آن ها در جشنواره فیلم فجر به جمع بندی نهایی نرسیده ام که احتمالا ظرف چند روز آینده تصمیم گیری درباره این فیلم ها را هم به سرانجام خواهم رساند.

تهیه کننده فیلم «دِرب» به کارگردانی رضا محقق که این روزها حضورهای موفقی در جشنواره های الف جهان دارد درباره این فیلم خود نیز توضیح داد: واقعا خیلی حالم با فیلم «دِرب» خوب است. این به این معنی نیست که بقیه فیلم هایی که کار کرده ام مورد علاقه ام نیستند اما حسم نسبت به «دِرب» برگرفته از یک چیز درونی و ذاتی و نگاه خودم است. سینمای من «دِرب» است. پس از حضور در جشنواره فیلم فجر که مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و درنهایت توانست جایزه هم بگیرد، می دانستم که اتفاق های خوبی در انتظار این فیلم است.

محقق افزود: «دِرب» به عنوان فیلم افتتاحیه بیست و هفتمین جشنواره بوسان که به نوعی اسکار آسیا به حساب می آید، انتخاب شد و توانست جایزه اصلی این جشنواره را به دست بیاورد. همچنین این فیلم توانست به بخش مسابقه بین‌الملل چهل و چهارمین دوره جشنواره سه قاره در شهر نانت فرانسه که پس از فستیوال کن، مهم‌ترین جشنواره سینمایی فرانسه محسوب می‌شود، راه پیدا کند. آخرین باری که یک فیلم از ایران به این جشنواره مهم راه پیدا کرده بود به سال ۲۰۱۵ برمی گردد. پیش‌تر هم در جشنواره کاتولیک سئول حضور داشت و خوشبختانه مسیر خود را به خوبی طی می کند.

این تهیه کننده سینما درباره اکران فیلم «دِرب» هم بیان کرد: احتمالا ظرف ۲-۳ ماه آینده فیلم را در گروه هنروتجربه مرکز گسترش اکران کنیم.

رضا محقق در پایان درباره کارهای خود گفت: قرار بود امسال فیلم «سمفونی باران» را با علیرضا امینی بسازیم که باتوجه به شرایط و اتفاقات نتوانستیم آن را پیش ببریم. به امیدخدا امسال حتما کار جدید هادی محقق را که یک قصه جدید دارد با هم می‌سازیم. سریال «عقرب عاشق» هم که کار کردیم در مرحله پست پروداکشن است و در حال آماده شدن نهایی است. البته باید صبر کنیم تا شرایط کمی بهتر شود و بعد به سمت پخش آن برویم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است