هفت داستان فلسفی برای کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان» نوشته سعید ناجی و سمانه عسگری با همکاری مهسا پوست فروش‌فرد به همت نشر لگا منتشر شده است.

در توضیح این کتاب آمده است: «هر داستانی، داستان فلسفی برای کودکان محسوب نمی‌شود و هر داستانی هم که با این نیّت نوشته شود، داستان فلسفی برای کودکان نیست.

کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان» شامل هفت داستان است مناسب برای کودکان و نوجوانان سنین 6 تا 14 ساله. این داستان‌ها چندین سال در مدارس به‌عنوان محتوا و محرک استفاده شده و نقش خوبی برای راه‌اندازی کندوکاو در کلاس‌های آموزشی و فلسفه برای کودکان داشته‌اند.

در این کتاب داستان‌هایی با عنوان‌های «خواهر کوچک ویلی»، «دوست تا همیشه»، «عروسک روی گُل‌سَر»، «پای خیلی کوچولو»، «آقای روباه شگفت‌انگیز»، «تیدالیک قورباغه» و «كلوچه‌های پُردردسر» به‌همراه راهنماهای استفاده از این داستان‌ها برای والدین و در کلاس‌های آموزسی برای معلمان و مربیان آورده شده است. در این داستان‌ها به منظور درک آسان و بهتر کودکان، تغییراتی داده شده است. به‌عنوان نمونه همۀ آن‌ها به‌لحاظ سلیس و روان‌ترشدن و قابل‌فهم‌‌‌شدن برای کودکان و نوجوانان ویرایش ادبی شده و برخی از آن‌ها به‌دلیل طولانی‌بودن خلاصه شده‌اند. به برخی از آن‌ها مباحث و جملات چالش‌برانگیز و بحث‌برانگیز افزوده شده است. برخی از آن‌ها حتی به‌لحاظ ساختار داستانی تغییر کرده‌اند.»

کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان» در نوبت چاپ اول 114 صفحه و 57 هزار تومان قیمت دارد.

انتهای پیام/