«خط القعر» نگاه تاریخی به جنگ عراق علیه ایران دارد/ «فصل‌های پس از جدایی» متقاضی سینماحقیقت | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۶
فرشاد اکتسابی مطرح کرد؛

«خط القعر» نگاه تاریخی به جنگ عراق علیه ایران دارد/ «فصل‌های پس از جدایی» متقاضی سینماحقیقت

مستند «خط القعر» به کارگردانی فرشاد اکتسابی و تهیه‌کنندگی مشترک حمید مهندسی و فرشاد اکتسابی با نگاهی تاریخی و ریشه‌شناسی به عوامل شروع جنگ عراق علیه کشورمان می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، فرشاد اکتسابی مستندساز درباره تازه‌ترین اثر خود که قرار است در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ساخته شود، گفت: نام این مستند «خط القعر» است و به عواملی باعث شروع جنگ عراق علیه ایران می‌پردازد. در این مستند ۹۰ دقیقه‌ای داستانی نگاهی تاریخی و ریشه‌شناسی به جنگ هشت ساله و ریشه‌های آن از دوران صفوی تا سال ۵۹ داریم.

این کارگردان درباره علت ساخت مستندی درباره این موضوع بیان کرد: من همیشه علاقه داشتم مستندی درباره جنگ عراق علیه ایران بسازم که نگاهی جامع به تمامی روزهای جنگ داشته باشد؛ از ابتدا تا پایان جنگ چراکه تا امروز فیلمی به این شکل ساخته نشده است و تمامی آثار بخشی از رویدادهای جنگ را روایت کرده‌اند و یا به شخصیت‌های مهم این دوران پرداخته‌اند.

او افزود: تمام تلاش من ساخت اثری بی‌طرفانه درباره این واقعه است چراکه سوال‌های زیادی وجود دارد که اصلا چه شد که جنگ میان عراق و ایران آغاز شد و آثاری که گزینشی به جنگ پرداخته‌اند شاید مانند یک اثری که با نگاه جامع و ریشه‌ای تحلیل می‌کند نتواند به این سوال‌ها جواب دهد.

کارگردان در پایان «خط القعر» درباره آخرین وضعیت این مستند گفت: این فیلم در مرحله تحقیق و پژوهش است و درحال مکاتباتی برای دستیابی به منابع آرشیوی و مکتوب هستیم زیرا در نظر داریم برای ساخت این مستند از اسناد و مدارک معتبر آن سال‌ها استفاده کنیم به همین دلیل درحال جمع‌آوری این اسناد تاریخی هستیم.

همچنین اکتسابی با مستند ۴۵ دقیقه‌ای «فصل‌های پس از جدایی» که مستندی پژوهشی درباره زندگی زنان پس از جدایی است و به تازگی به پایان رسیده، متقاضی حضور در شانزدهمین جشنواره فیلم مستند «سینماحقیقت» شده است.

مستند «فصل‌های پس از جدایی» به مشکلات و گرفتاری‌های زنان مطلقه، در زندگی فردی و اجتماعی می‌پردازد و رویکردی علمی و کارشناسانه به موضوع جدایی و پیامدهای آن دارد همچنین از نظر و تحلیل‌های جامعه‌شناسان و روانشناسان در این مستند استفاده شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است