معرفی نمایشنامه ویلیام شکسپیر در «تالار آیینه» | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۹

معرفی نمایشنامه ویلیام شکسپیر در «تالار آیینه»

برنامه «تالار آیینه» رادیو ایران یكشنبه ها و سه شنبه ها به معرفی كتاب می پردازد.
به گزارش صبا به نقل از شبکه رادیویی ایران، سعید مبشری تهیه کننده برنامه «تالار آیینه» که یکشنبه ها و سه شنبه ها از شبکه رادیو ایران پخش می‌شود، بیان کرد: سه شنبه هفدهم آبان ماه کتاب نمایشنامه «آنتونیوس و کلئوپاترا» اثر ویلیام شکسپیر در این برنامه معرفی می شود.
وی ادامه داد: ویلیام شکسپیر نابغه‌ بی‌همتای ادبیات انگلیس، در قرن شانزدهم و اوایل سده‌ هفدهم میلادی زندگی می کرد. او با نگارش نمایشنامه‌های برجسته‌ای چون «هملت»، «مکبث» و «شاه لیر»، نام خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ادبای تمام اعصار به ثبت رساند. ویلیام شکسپیر در مقام نمایشنامه‌نویس، نه قاضی است و نه موعظه‌گر، او بیش از هر چیز، راوی است؛ راوی‌ای خبره در کار خود که تمام عواطف و احوال انسانی را به‌مثابه‌ مصالحی برای برپایی ساختمان عظیم روایت خود می‌بیند.
مبشری اظهار کرد: نمایشنامه «آنتونیوس و کلئوپاترا» تراژدی غم انگیزی از یک درام باشکوه از عشق و جنگ است بین یک امپراتوری و عشق. «آنتونیوس و کلئوپاترا» از لحاظ موقعیت و احساسات جسور در میان برترین دستاوردهای شکسپیر قرار دارد.
علاقه‌مندان می‌توانند برنامه «تالار آیینه» را با اجرای شهاب شهرزاد یکشنبه‌ها و سه شنبه ها ساعت ۲۲ از رادیو ایران بشنوند.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است