بلیت‌های جهام‌جهانی فوتبال به کدام مستندسازان رسید؟/ اختصاص سهمیه به وزارت میراث و ارشاد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۸

بلیت‌های جهام‌جهانی فوتبال به کدام مستندسازان رسید؟/ اختصاص سهمیه به وزارت میراث و ارشاد

معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان از اعزام مستندسازها، خبرنگارها و ورزشکاران غیرفوتبالی با بلیت‌های اهدایی به ایران خبر داد.

جام جهانی قطر

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، امروز سه شنبه ۱۷ آبان ماه سینا کلهر معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در گفتگویی که با خبرگزاری ایسنا انجام داد، درباره تعدادی از بلیت‌های سهمیه ساکنان قطر که به فروش نرفته و به ایران اهدا شده و حرف و حدیث‌های زیادی ایجاد کرده است، بیان کرد تنها یک نفر روحانی در لیست ارسالی این بلیت‌ به طرف قطری حضور دارد و آن هم مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان است.

و اما به گفته وی، تقریبا ۹۰ درصد این بلیت‌ها بین مستندسازها، خبرنگارها و ورزشکاران غیرفوتبالی توزیع شده است. ۱۰ درصد دیگر هم برای فعالیت فرهنگی در اختیار دو وزارتخانه میراث فرهنگی و وزارت ارشاد قرار گرفته است.

حال این سوال پیش می آید مستندسازانی که این مقام مسئول به آنها اشاره کرده است، از کجا و بر چه معیارهایی انتخاب کرده اند؟ آیا در این رابطه با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شبکه مستند تلویزیون همکاری صورت گرفته است؟

در پیگیری ما از شبکه مستند سیما، اعلام شد که هیچ سهمیه ای از سوی وزارت ورزش در اختیار این شبکه قرار نگرفته و آنها نیز مستندساز یا مستندسازانی را معرفی نکرده اند.

پیگیری ما از مرکز گسترش نیز انجام خواهد گرفت. در صورت منفی بودن جواب آنها می شود  اینگونه نتیجه گیری کرد که این مستندسازان با کمک ارتباط های فردی با وزارت ورزش از این بلیت ها برخوردار شده اند؛ مستندسازانی که اسامی آنها اعلام نشده است.

همچنین درباره عدد سهمیه دو وزارت میراث و ارشاد نیز شفاف سازی نشده است و انتظار می رود روابط عمومی هر دو وزارتخانه در این باره اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است