خبری از سرود تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی ۲۰۲۲ نیست! | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۲

خبری از سرود تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی ۲۰۲۲ نیست!

با وجود اینکه خیلی ها منتظر شنیدن سرود تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2022 هستند ولی هنوز فدراسیون رسما این سرود را رونمایی نکرده است.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، در فاصله ۱۲ روز مانده به شروع جام جهانی فوتبال قطر هنوز سرود رسمی و نهایی تیم ملی فوتبال ایران در این رقابت های مهم جهانی مشخص و اعلام رسمی نشده است. این اتفاق در حالی می افتد که فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر از برگزاری مراسم رسمی برای رونمایی لباس تیم ملی نیز خبر داده است. انتظار می رود در همین مراسم سرود تیم ملی فوتبال نیز رونمایی شود.

این در حالی است که تاکنون اسم محمد معتمدی و رضا یزدانی به عنوان خواننده های این سرود در رسانه ها مطرح شده است که هر دو آنها تاکنون این مساله را رد کرده اند.

۷ آبان ماه بود که مصاحبه ای از سوی خبرگزاری مهر با غلامحسین زمان آبادی مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال منتشر و در آن اعلام شد که محمد معتمدی به عنوان خواننده رسمی سرود جمهوری اسلامی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ انتخاب شده است اما همان روز گذشته پیگیری های خبرنگار صبا حاکی از آن بود که این خبر قطعی نشده است.(اینجا بخوانید)

و اما ۸ آبان محمد معتمدی با انتشار مطلبی به این خبر واکنش نشان داده است که به شرح زیر است:

«امروز در خبرها مطلع شدم که بنده به عنوان خواننده رسمی تیم ملی انتخاب شده‌ام. راستش از روزی که کشورم ناآرام شده، لبم به صحبت هم باز نمی‌شود چه رسد به آواز خواندن!

تمام فعالیت‌های حرفه‌ای‌ام را هم تعطیل کرده‌ام. فقط به خاطر اینکه دل و دماغ هیچ کاری را ندارم. البته نمی‌دانم منظور از خواننده رسمی تیم ملی یعنی چه! من تاکنون در هیچ نهاد و ارگانی نه رسمی بوده‌ام و نه قراردادی.

ولی حدسم این است که قطعه‌ای که چند ماه پیش و قبل از ناآرامی‌ها؛ به همت یکی از دوستان آهنگسازم تولید شده، از میان دیگر آثار تولید شده برای همراهی تیم ملی انتخاب شده است.

در این سال‌ها که جوانی‌ام را برای هنر و موسیقی گذاشتم فراز و نشیب‌های زیاد و کم‌لطفی‌های مختلف و متفاوتی دیدم اما اقرار می‌کنم، اینکه خواندن برای تیم ملی فوتبال کشورم جرم باشد، مرحله جدیدی از فرآیند تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران است که تا امروز قفل بود!

موسیقی…! عجب حرفه بدی…»

همچنین ۱۰ آبان ماه خبری مبنی بر خواندن ترانه «ایران صدای نفسامه» با صدای رضا یزدانی موسیقی بابک زرین و ترانه مهدی ایوبی و تنظیم بهتاش زرین برای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران منتشر شد. (اینجا بخوانید) هرچند که در متن این خبر هم آمده است که «به گفته دست اندرکاران پروژه، این آهنگ به سفارش فدراسیون فوتبال آماده نشده و با حمایت و بودجه بخش خصوصی و صرفا برای حمایت از تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و برای هواداران آماده شده است.» اما گویا در جایی اعلام شده است که این ترانه به سفارش فدراسیون فوتبال بوده است که منجربه واکنش این خواننده شد.

رضا یزدانی در مطلبی که منتشر کرد، آورده است: «امان از قضاوت…

تیرماه امسال خیلی پیش تر از تحولات اجتماعی و تاریخی این روزها، قراردادی با بخش خصوصی بستیم برای ترانه تیم ملی فوتبال و کلی کنسرت و برنامه های جنبی دیگر برای ترانه و ویدیوش که همگی منتفی و کنسل شد و این ترانه که همان روزها ضبط شده بود باقی ماند، اکنون آن شرکت محترم برای حمایت از تیم ملی به صورت کاملا مردمی تصمیم به پخش ترانه گرفته…

دقایقی پیش در یکی از سایتهای خبری خواندم که این ترانه سفارش فدراسیون فوتبال میباشد که قویا تکذیب میکنم…

من رضا یزدانی مثل همیشه در کنار مردم سرزمینم هستم و خواهم ماند…»

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است