فیلمنامه جدیدم نزدیک به «کپسول» است/ اطلاعی از جزییات اعتبارنامه فارابی ندارم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۷
امیر پذیرفته در گفتگو با صبا:

فیلمنامه جدیدم نزدیک به «کپسول» است/ اطلاعی از جزییات اعتبارنامه فارابی ندارم

امیر پذیرفته که توانست اعتبارنامه ساخت فیلم اول بلند سینمایی با حمایت بنیاد سینمایی فارابی را دریافت کند، درباره فیلمنامه خود و روندی که باید طی شود، گفت.

امیر پذیرفته کارگردان فیلم کوتاه «اندروا» که در سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشت و توانست اعتبارنامه ساخت فیلم اول بلند سینمایی با حمایت بنیاد سینمایی فارابی را دریافت کند، در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا گفت: همان طور که در متن این اعتبارنامه هم آمده است، این اعتبارنامه منوط به تایید فیلمنامه است که البته در همه جا هم روال به همین صورت خواهد بود.

وی ادامه داد: احتمالا باید طرح فیلمنامه را ارایه دهیم و بعد از تایید، مشمول دریافت اعتبارنامه می شویم اما اینکه میزان مالی این اعتبارنامه به چه صورت است و چه کف و سقفی دارد اصلا نمی دانم. هیچ صحبتی هم انجام نشده است و در این باره اطلاع دقیقی ندارم.

کارگردان «کپسول» درباره فیلمنامه جدید خود توضیح داد: ۲ طرح دارم که یکی از آن ها در ابتدای راه است و دیگری تقریبا به فیلمنامه نزدیک است و دیالوگ نویسی هایش مانده است. در حال حاضر خودم به تنهایی مشغول نگارش هستم و اینکه در ادامه مسیر یا برای بازنویسی فرد دیگری در کنار خودم بیاید یا نه را نمی دانم. این کار نیز اجتماعی و فضای آن نزدیک به «کپسول» است و حال و هوای آن مربوط به دهه ۸۰ است. خیلی برایم مهم است که بتوانم دغدغه هایم را در اولین فیلم بلند سینمایی ام به تصویر بکشم و قطعا هم در رفسنجان کار را پیش خواهم برد.

وی ادامه داد: مادامی که بخواهم فیلم بسازم می توانم از همین محیطی که در آن زیست کرده ام، ایده بگیرم و به سوژه های مختلف بپردازم و حتی از بازیگران همینجا استفاده کنم. برای بازیگران این فیلم جدیدم هم قطعا متناسب با شخصیت های فیلمنامه به دنبال انتخاب بازیگر خواهم رفت.

امیر پذیرفته در پایان گفت: دلم می خواهد تا پایان سال فیلمنامه تمام شود و اگر بعد از ارایه و تحویل آن مورد موافقت قرار بگیرد، در سال آینده کار را آغاز کنم. البته که اگر باید طرح را ارایه بدهیم و با آن موافقت شود می توان پیش تولید کار را پیش از پایان سال جاری آغاز کرد اما در حال حاضر تمام تمرکز و انرژی خود را روی فیلمنامه گذاشته ام تا به امید خدا همان چیزی شود که دلم می خواهد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است