کودکان و زنان همیشه دغدغه‌ام است/ «اتاق ماساژ» و «تست دوربین» در هنروتجربه

صحرا اسدالهیصحرا اسدالهی بازیگر و کارگردان که به تازگی پروانه نمایش دو فیلم «اتاق ماساژ» و «تست دوربین» را دریافت کرده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره برنامه نمایش فیلم‌های خود گفت: فیلم کوتاه «اتاق ماساژ» در یک بسته اکران هنروتجربه مرکز گسترش که قرار بود همه فیلمسازان آن زن باشند، قرار گرفته است و طی هفته‌های آینده اکران خود را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: در ابتدا تمایلی به اکران مستند «تست دوربین» در داخل کشور نداشتم اما باتوجه به درخواست‌هایی که مطرح شد، صحبت‌هایی انجام دادیم و این مستند نیز در هنروتجربه و فیلیمو به نمایش در می‌آید.

کارگردان «اتاق ماساژ» درباره فیلم بعدی خود نیز توضیح داد: موضوع کودکان و زنان همیشه دغدغه من بوده است و در کارهایم به آن‌ها پرداخته‌ام. پیش تولید فیلم بعدی‌ام را آغاز کرده‌ام و به امید خدا به زودی کلید خواهد خورد و در آن نیز به موضوع زنان می‌پردازم. فیلمنامه این فیلم کوتاه را مدتی پیش نوشته بودم و باتوجه به اتفاقات اخیر بازنویسی‌هایی روی آن انجام دادم و برای دریافت مجوز آن اقدام خواهم کرد.

کارگردان «تست دوربین» درباره اکران آنلاین و اینکه آیا این اتفاق می‌تواند به وضعیت حال سینما کمک کند یا نه، بیان کرد: فکر می‌کنم اکران آنلاین می‌تواند خیلی به اوضاع سینما کمک کند. این حرف را باتوجه به فیلم‌هایی که به عنوان بازیگر داشته‌ام، می‌گویم. همین الان چهار فیلم دارم که اکران نشده‌اند و اصلا اطلاعی هم ندارم که سرانجام آن‌ها چه خواهد شد. در این مدت اما 2 سریال نمایش خانگی داشتم و واقعا متوجه شدم که مردم آن‌ها را دنبال می‌کنند و می‌بینند. به همین دلیل است که معتقدم شرایط به سمتی رفته است که مردم اکران آنلاین و اینکه در خانه خود بنشینند و در کنار خانواده فیلمی را ببینند، ترجیح می‌دهند. سینما رفتن دل و دماغ می‌خواهد. به هرحال فکر می‌کنم که بستر اکران آنلاین نجات دهنده است و امیدوارم که بتواند اوضاع آشفته سینما را بهبود ببخشد.

بازیگر فیلم سینمایی «بیرو» درباره اکران این فیلم در سینما گفت: «بیرو» فیلم متفاوت و خاصی است. نمی‌دانم در اکران عمومی چه اتفاقی برایش می‌افتد اما امیدوارم مردم این فیلم را ببینند و همین که لحظه‌هایی باعث می‌شود تا حال مردم خوب شود، برای ما ارزشمند است.

بازیگر فیلم «طبقه یک و نیم» در پایان گفت: حقیقت مطلب این است که فیلم کمدی ژانر مورد علاقه من نیست اما این واقعیت وجود دارد که بازیگر تا یک جایی مجبور است که انتخاب شود. خودم به عنوان یک مخاطب ترجیحم این نیست که در حال حاضر فیلم کمدی ببینم اما می‌دانم که فیلم «طبقه یک و نیم» می‌تواند برای لحظاتی حال مردم را خوب کند. از گیشه هم معلوم می‌شود که اصولا فیلم کمدی مورد توجه قرار می‌گیرد. همان طور که درباره فیلم «بیرو» هم گفتم، واقعا اگر این فیلم‌ها بتواند حال مردم را خوب کند و بتواند برای ساعتی آن‌ها را از اتفاق‌های روزمره جدا کند، اتفاق بسیار ویژه‌ای است.

عکس خبر از فروغ طاهرخانی است.

انتهای پیام/