گالری اُ و دو نمایشگاه حضوری و مجازی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۰

گالری اُ و دو نمایشگاه حضوری و مجازی

گالری های خصوصی هنوز نمایشگاه های خود را از سر نگرفته اند ولی گالری اُ یک نمایشگاه حضور و آنلاین دارد.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، در این روزها که گالری‌های خصوصی سطح کشور حدود ۲ ماه تعطیل هستند، گالری اُ جمعه ۱۳ آبان ماه با افتتاح نمایشگاه «مژگان/بیرون» فعالیت‌های خود را آغاز کرد. این اتفاق با واکنش منفی مخاطبان و اهالی هنر مواجه شد تا جایی که یکی از هنرمندان با پاشیدن رنگ قرمز روی درب ورودی این گالری نسبت به تصمیم آن‌ها اعراض کرد بود.

نمایشگاه گروهی «مژگان/بیرون» شامل آثار آیلار دستگیری، سرمیناز بارسقیان، نوشین عسکری است. در بیانیه این نمایشگاه می‌خوانیم: «چه باشد نقش گل در پرده‌ صحن چمن/بی نگاه از حاشیه در عرصه‌ قاب قوسین

گالری اُ نمایش «مژگان/بیرون» را برگزار می‌کند. این نمایش حاصل یک دهه همکاری سرمیناز بارسقیان (م. ۱۳۶۶ تهران)، آیلار دستگیری (م. ۱۳۶۷ تهران) و نوشین عسکری (م. ۱۳۶۸ تهران) است. در این مجموعه، هنرمندان در همکاری با یکدیگر ایده‌ قاب را در مدیوم‌های مختلف طراحی، نقاشی، مجسمه و ویدیو بررسی می‌کنند و با اشاره به موجودیت قاب، بر تئاتری بودن مدیوم‌ها و سوژه‌ آثار خود تاکید می‌کنند.

مژگان با آراستن دید، حضور مداوم یک بدن را تصدیق می‌کنند. بدنی که در ادامه‌ این آرایش در تفسیر خود نقش ایفا می‌کند. آنچه می‌پوشد، ابزارهایی که استفاده می‌کند و جایی که می‌ایستد… همگی محتوایی هستند که این حضور ایجاد می‌کند.»

طبق پیگیری خبرنگار صبا این نمایشگاه همچنان پس از اعتراض هنرمندان و مخاطبان در معرض تماشا قرار دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه ها و یکشنبه ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ به نشانی تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول مراجعه کنند.

گالری اُ همچنین تا ۲۹ آبان ماه در پلتفرم آرت ۰۲۱ مجموعه‌ای منتخب از آثار علی نصیر، شیده تامی، اشکان صانعی و آرمین ابراهیمی را به نمایش می‌گذارد.

این مجموعه با تمرکز بر شخصی‌ترین لحظات هنرمندان و تاکید بر شکلی از درون‌نگری که ریشه در تجربیات زیسته‌، تاریخ جمعی و خاطرات دارد، جمع‌آوری شده است. آثار این مجموعه  عمیقا متاثر از بازتاب‌های درونی هنرمند در دوره‌های تردید و سرشار از پرسش‌هایی ضد و نقیض هستند.

این پلتفرم آنلاین برای بازدید از ۱۳ تا ۲۹ آبان ۱۴۰۱ در نشانی https://www.art021.org/en/platform/o-gallery/ در دسترس است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000