گاردین اسکورسیزی را بزرگترین فیلمساز زنده دنیا خواند/ نظر چند فیلمساز بزرگ | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۱

گاردین اسکورسیزی را بزرگترین فیلمساز زنده دنیا خواند/ نظر چند فیلمساز بزرگ

نشریه گاردین در مصاحبه با کارگردانان مطرح دنیا، اسکورسیزی را بزرگترین فیلمساز زنده دنیا خواند.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان صبا، نشریه انگلیسی گاردین در مقاله ای که روز گذشته ۱۱ نوامبر در آستانه تولد هشتاد سالگی مارتین اسکورسیزی (این کارگردان مطرح سینما روز ۱۷ نوامبر امسال ۸۰ ساله می شود) منتشر کرد از این کارگردان به عنوان بزرگترین فیلمساز زنده دنیا یاد کرد.

در این مقاله به همین مناسبت با شمار زیادی از فیلمسازان مطرح سینما از جمله فرانسیس فورد کوپولا، وودی آلن، تیم برتون، لین رمزی، ادگار رایت، آبل فرارا و استیو مک کویین مصاحبه ای صورت گرفته است و هر کدام از این سینماگرها، درباره اسکورسیزی صحبت کرده اند.

استیو مک کویین کارگردان فیلم «۱۲ سال بردگی» درباره خالق «راننده تاکسی» گفت: مارتین اسکورسیزی سکانس های معرفی شخصیت خیلی خوبی دارد من عاشق معرفی دنیرو در «خیابان های بی رحم» هستم. جایی که دنیرو اولین بار از یک کافه بیرون می آید و هاروی کیتل او را تماشا می کند، صحنه با تکنیک اسلوموشن فیلمبرداری شده است. این معرفی یکی از بی نقص ترین معرفی شخصیت ها در تاریخ سینما است.

وودی آلن نیز اسکورسیزی را شاعر بخش تیره و تاریک منهتن خواند. کارگردان «آنی هال» درباره سینمای اسکورسیزی گفت: همه فیلم های مارتی (اسکورسیزی) را دوست دارم اما معتقدم «رفقای خوب» یکی از بهترین فیلم های آمریکایی است که در تاریخ سینما ساخته شده است.

تیم برتون درباره اسکورسیزی چنین اظهار نظر کرد: وقتی به اسکورسیزی فکر می کنم، به تمام لحظات ناراحت کننده ای که در فیلم هایش وجود دارد، می اندیشم. فکر می کنم او در این کار استاد است. مانند فیلم «سلطان کمدی» زمانی  را به یاد بیاورید که رابرت دنیرو بدون دعوت به خانه جری لوییس می رود، این صحنه واقعا عذاب آور است.

فرانسیس فورد کوپولا خالق سه گانه «پدرخوانده» درباره دوست و همکار قدیمی خود گفت: مارتی (اسکورسیزی) بزرگترین معلم جهان است. یادم می آید اولین بار وقتی سال ها پیش اسکورسیزی را دیدم بلافاصله شبیه این بود که پسر عموی گمشده خودم را بعد از سال ها دیده باشم؛ یک ایتالیایی-آمریکایی مثل خودم با همه شباهت های خانوادگی.

کوپولا تاکید کرد اسکورسیزی قطعا در حلقه بزرگترین فیلمسازان زنده دنیا که امروز کار می کنند، حضور دارد. او تولد مارتین اسکورسیزی را در پایان تبریک گفت و برای او یک دهه فوق العاده را آرزو کرد.

محمد امین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است