«سیاره آبی» مطالبه‌گر محیط‌‌زیست است/ بررسی نقش یوز بر پیراهن تیم ملی فوتبال | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۴۳
تهیه‌کننده برنامه در گفتگو با صبا:

«سیاره آبی» مطالبه‌گر محیط‌‌زیست است/ بررسی نقش یوز بر پیراهن تیم ملی فوتبال

سیما پاتیمار تهیه کننده «سیاره آبی» درباره دغدغه های محیط زیستی این برنامه توضیح داد.

سیما پاتیمار تهیه کننده برنامه های رادیویی در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره برنامه «سیاره آبی» شبکه رادیویی ایران جزییاتی را عنوان کرد و گفت: در این برنامه به فراخور موقعیت زمانی هر روزه، بخش هایی اضافه می شود و دغدغه های محیط زیست را مطرح می کند، همچنین اطلاع مردم را نسبت به محیط زیست ارتقا می دهد و در راستای آن تلاش می‌کند. حتی در این برنامه مردم مشکلات خود را مطرح می کنند و ما پیگیری می کنیم، همچنین گونه های گیاهی و حیات وحش را که در حال انقراض هستند در این برنامه معرفی می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما در «سیاره آبی» یک تقویم محیط زیستی را مدنظر قرار داده‌ایم به این معنا که روزهای جهانی مانند روز جهانی یوزپلنگ یا روز هوای پاک ملی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. مخاطبان نیز می توانند برای ما عکس و صوت با موضوع محیط زیست ارسال کنند. برای من جالب و لذتبخش است که بخشی از تلفن ها و پیامک ها را شخصا پاسخ می دهم و آن ها را آگاه می کنم و حتی شماره هایی به آن ها می‌دهم تا درخواستشان را پیگیری کنند البته در برنامه نیز دغدغه هایشان را بیان می کنم و سعی کرده ام صدای مردم در حوزه محیط زیست باشم.

این تهیه کننده گفت: ویژگی برنامه «سیاره آبی» در این است که ۷ سال به صورت مداوم، هرروز غیر از پنجشنبه و جمعه روی آنتن بوده است، حتی در تلویزیون هم برنامه ای ندارند که هرروز با موضوع محیط زیست پخش شود و یا اگر هم بوده، به این صورت در چند سال متمادی روی آنتن نرفته است.

پاتیمار درباره پاسخگو نبودن برخی از مسئولان در «سیاره آّبی» عنوان کرد: برنامه ما مطالبه گری است و ساختار میزگرد نداریم اما مسئولان درباره موضوعات و پرسش ها بسیار ساده تر می توانستند، صحبت کنند اما گاها ترجیح می دادند که حرفی نزنند.

وی درباره تاثیرگذاری «سیاره آبی» بر مخاطبانش اظهار کرد: گواه صحبت هایم پیامک هایی است که از مخاطبان می گیریم. آن ها می گفتند موضوعاتی نظیر تفکیک زباله از مبدا، اهمیت گونه ها و حیواناتی نظیر مارمولک و مار یا روزهای جهانی چون جنگل های حرا که ویژگی کشور ما محسوب می شوند، نمی دانستند. مخاطبان گاها در محتوا و موسیقی برنامه به ما پیشنهاد می دهند و ما نیز از نظرات مخاطبان برای بهبود برنامه استفاده می کنیم.

پاتیمار درباره موضوعات جدیدی که این برنامه به آن ها می پردازد، بیان کرد: موضوعات این هفته ما تالاب شادگان است که چند سالی می شود اوضاع خوبی ندارد و در این راستا با مسئول مربوطه صحبت کردم. در این هفته درباره نقش یوز روی پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان برنامه داریم، همچنین توضیح کارشناسی تحلیلی درباره موضوع وارونگی دما که در دو فصل پایانی سال همیشه با آن رو به رو هستیم، ارائه می شود، همچنین به معرفی گل و گیاهانی که قابل کشت در آپارتمان ها هستند، می پردازیم و موضوع دیگر ما درباره زیست بوم خلیج فارس است.

«سیاره آبی» به تهیه کنندگی سیما پاتیمار و اجرای فاطمه مینا خانی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶:۴۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است