گیشه اندکی تکان خورد/ «بخارست» و فوتبال به کمک سینما می‌آیند؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۶
صبا بررسی کرد؛

گیشه اندکی تکان خورد/ «بخارست» و فوتبال به کمک سینما می‌آیند؟

در هفت روز گذشته هر سانس از سینماهای کشور حدود 15 مخاطب داشته است.

گزارش گیشهبه گزارش خبرنگار سینمایی صبا، بر اساس آمار اعلام شده در سایت سمفای سازمان سینمایی، در هفت روز گذشته هر سانس از سینماهای کشور حدود ۱۵ مخاطب داشته است.

طبق اطلاعات سامانه مدیریت فروش و اکران، تا زمان تنظیم خبر، در ۷ روز گذشته در ۱۱ هزار و ۴۹۲ سانس در سراسر کشور، ۱۷۸ هزار و ۶۴۶ نفر به سینما رفته اند و حاصل آن فروش ۵۱,۱۳۲,۲۵۷,۵۰۰ ریالی بوده است.

این درحالی است که در آماری که روز ۱۴ آبان بررسی و منتشر کردیم، در ۱۰ هزار و ۶۵۵ سانس در سینماهای کشور، ۱۳۰ هزار و ۹۱۵ نفر به سینما رفته و فروش ۳۸,۳۹۶,۱۰۰,۰۰۰ ریالی حاصل شد.

با مقایسه تعداد مخاطبان و فروش دو هفته متوجه می شویم که با افزایش مخاطب و فروش مواجه شده ایم و باتوجه به آمار ذکر شده که در سمفا آمده است، میانگین مخاطبان هر سانس از حدود ۱۲ نفر به ۱۵ نفر رسیده است.

این افزایش را می توان به این دلیل هم دانست که سه فیلم جدید به چرخه اکران سینماها اضافه شدند. فیلم «طبقه یک و نیم» یک روز زودتر از موعد معمول چهارشنبه ها و از سه شنبه ۱۰ آبان اکران خود را آغاز کرد و دو فیلم «بیرو» و «لوپتو» از تاریخ ۱۱ آبان به سینماهای سراسر کشور آمدند که تا این لحظه فیلم «طبقه یک و نیم» ۲,۸۱۱,۷۶۰,۰۰۰ ریال، فیلم «بیرو» ۳۱۳,۴۲۰,۰۰۰ ریال و انیمیشن «لوپتو» ۱۳,۸۶۷,۴۵۲,۵۰۰ ریال فروش داشته اند.

یکی از اتفاقات هفته گذشته نیز این بود که در نوزدهمین جلسه شورای صنفی نمایش که روز یکشنبه ۱۵ آبان در خانه سینما تشکیل شد، قرارداد سرگروهی فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی به سرگروهی پردیس آزادی ثبت شد؛ گزینه ای که بسیاری معتقد بودند می تواند کمک قابل توجهی به وضعیت سینما بکند زیرا در این سال ها اطیابی و فیلم هایش یکی از راه های نجات گیشه بوده اند اما اکران شدن یا نشدن این فیلم با کش و قوس هایی همراه بود و علی طلوعی تهیه کننده این فیلم سینمایی در گفتگویی که ۱۸ آبان ماه با خبرنگار صبا انجام داد، اعلام کرد که بحث تقارن با مسابقات جام جهانی و فرابورس و درنظر گرفتن سرمایه گذاران ازجمله دلایل تعویق اکران این فیلم است و قرار است در جلسه ای به این موضوع رسیدگی کنند. (اینجا بخوانید) امروز نیز این تهیه کننده به خبرنگار صبا اعلام کرد که جلسه ای هم امروز خواهند داشت و به زودی تصمیم نهایی را اعلام خواهند کرد.

علاوه بر مطلب فوق فردا ۲۲ آبان نیز بیستمین جلسه شورای صنفی نمایش برگزار می شود و انتظار می رود که هرچند دیر اما در فاصله چند روز مانده تا آغاز مسابقات جام جهانی، تکلیف نمایش مسابقات فوتبال در سینماها مشخص شود. مطلبی که برخی اعتقاد دارند می تواند شور و حال و مخاطبان خوبی به سینما بیاورد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است