ماجرای محبوس شدن ۲ بازدیدکننده در موزه رضا عباسی چه بود

به گزارش صبا، چند روز پیش طبق روال همیشه درهای طبقات موزه رضا عباسی در ساعات پایانی بازدید، پلمپ شد. مسئولان موزه یکی یکی طبقات را بررسی کرده و درهای آن را بستند تا به طبقات پایین رسیدند اما تماس‌های مکرر با موزه موجب شد آنها متوجه حضور دو بازدیدکننده در طبقه سوم شوند.

شنیده‌ها پیرامون این اتفاق نادر، متعدد و متفاوت است برخی می‌ گویند این افراد به مدت سه ساعت از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در طبقه سوم گیر افتاده بودند اما در این باره ناهید نجفی مدیر موزه رضا عباسی با بیان اینکه گفته‌ها درباره این اتفاق غلوآمیز بوده است، در راستای شفاف سازی توضیح داد: 2 نفر از بازدیدکنندگان در ساعات پایانی، هنگامی که می‌خواستند از طبقه سوم خارج شوند متوجه شدند درهای طبقه سوم به روی آنها بسته شده است. از آنجا که این افراد به توصیه یکی از همکاران به دیدن این موزه آمده بودند، او را در جریان این اتفاق گذاشتند. او نیز مسئولان یگان حفاظت موزه را که آن زمان در حال پلمب بخش‌های دیگر بودند مطلع کرد. این روند در مدت کمی رخ داد و بازدیدکنندگان تنها یک ربع داخل موزه بودند.

وی در پاسخ به این پرسش که چطور این اتفاق افتاده درحالی که باید قبل از پلمپ، همه موارد ایمنی و حضور افراد در موزه بررسی شود گفت: قطعا باید این مورد هم چک می‌شد اما متأسفانه سهل انگاری شده است. ایراد از شخص بود. هر تالار را یک نفر پلمپ می‌کند نگاهی سطحی انجام شده و دقت لازم را نکرده است. این توجیه نیست. به هر حال کار اشتباهی انجام گرفت.

نجفی توضیح داد: بازدیدکنندگان در کمال آرامش موضوع را اطلاع داده بودند و هیچ اتفاقی از سوی آنها در موزه نیفتاده است ضمن اینکه هر دوی آنها در صحت و سلامت از موزه خارج شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/