حضور «دنیای خیال‌انگیز من» در جشنواره تئاتر بورسای ترکیه | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۰

حضور «دنیای خیال‌انگیز من» در جشنواره تئاتر بورسای ترکیه

«دنیای خیال‌انگیز من» به نویسندگی و کارگردانی بهناز مهدی‌خواه از تولیدات مرکز تولید تئاتر کانون در بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بورسا کشور ترکیه به صحنه می‌رود.

دنیای خیال‌انگیز من

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «دنیای خیال‌انگیز من» به نویسندگی و کارگردانی بهناز مهدی‌خواه از تولیدات مرکز تولید تئاتر کانون در بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بورسا کشور ترکیه به صحنه می‌رود.

این نمایش سال ۱۳۹۹ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر صحنه رفت.

داستان این نمایش به زندگی بازیگری اشاره دارد که به توصیف دنیایش می‌پردازد. او می‌گوید با اتفاقی در کودکی، دنیای سیاه و سفیدش، رنگارنگ مثل رنگین‌کمان شده است. در این نمایش، تماشاگران با بازیگر به دوره کودکی‌اش در یک روستا و دیدن و کشف زیبایی‌هایی که در طبیعت وجود دارد، می‌روند. صدای خروس و چهچه پرندگان، ملاقات با زمین، شنیدن آواز دانه‌ها و گیاهانی که در حال رشد و بزرگ شدن هستند، آب تنی در رودخانه و خوابیدن زیر سقف پر ستاره آسمان، همه و همه با تصاویری دلنشین که در گوشه گوشه‌ی دامن خیال‌انگیز دخترک نقش بسته و مخاطب را به بهتر دیدن و شنیدن زیبایی‌های محیط اطراف و نعمت‌های خداوند سوق می‌دهد.

بهناز مهدی‌خواه نویسندگی، بازیگری، طراحی و ساخت عروسک نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» را برعهده دارد.

دنیای خیال‌انگیز من

همچنین به آرش سلگی آهنگساز، فرزاد سلیمانی و علیرضا حسینی دستیاران کارگردان، آزاده فرهنگیان شاعر این اثر، مریم غلامی و بهناز مهدی‌خواه طراح صحنه و دکور این نمایش هستند.

نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» پیش‌تر به عنوان نمایش برگزیده بخش خردسال مرکز ملی اسیتژ ایران معرفی شد. همچنین در بیست‌وششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان نامزد دریافت جوایز بخش کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه شد و در پایان توانست عنوان بهترین بازیگر زن را از آن خود کند.

بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی بورسا در هفته سوم آبان ۱۴۰۱ در کشور ترکیه در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است