سند تحول موسیقی در صداوسیما رونمایی می‌شود/ پخش تدریجی آثار از شبکه یک | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۴
در گردهمایی اهالی شعر و موسیقی صداوسیما مطرح شد؛

سند تحول موسیقی در صداوسیما رونمایی می‌شود/ پخش تدریجی آثار از شبکه یک

سند تحول موسیقی در صداوسیما به زودی رونمایی و در عرصه شعر و موسیقی گام برداشته می شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، گردهمایی اهالی شعر و موسیقی صداوسیما ۱۹ تا ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۱ با حضور وحید جلیلی، قائم‌مقام فرهنگی رییس سازمان در امور فرهنگی، مسلم رحیمی قائم مقام معاون امور استان‌ها، محمدباقر باقرزاده، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان و اهالی شعر و موسیقی از ۳۳ استان کشور در زیباکنار برگزار شد.

برنامه گردهمایی شاعران و موسیقی‌دانان به میزبانی صداوسیما تلاش کرد فضایی را برای تبادل نظر و ارتباط فزاینده میان صاحبان تولید شعر و موسیقی و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران فراهم کند. در این مراسم ضمن قدردانی از پیشکسوتان موسیقی گیلان، از ابوذر روحی خواننده، سیدمهدی بنی‌هاشمی لنگرودی، شاعر و حجت‌الاسلام سعید نعیمی، تهیه‌کننده نماهنگ «سلام فرمانده» نیز قدردانی شد.

در مراسم افتتاحیه جشنواره شعر و موسیقی، وحید جلیلی قائم‌مقام رییس سازمان در امور فرهنگی با اشاره به آیات پایانی سوره شعرا گفت: قرآن شعرا را با این بیان که آن‌ها که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند و خدا را بسیار به یاد داشتند به یاد می‌آورد و در ادامه تأکید می‌کند که آن‌ها برای انتقام از ستمی که در حق آن‌ها و سایر مومنان شده (به نظم سخن و طبع شعر) به انتقام و دفاع برخاستند. این آیه مانیفست دگراندیشی در عرصه هنر است و شاید مفهوم این آیه را بتوان به کلیت هنر تعمیم داد.

جلیلی افزود: گردهمایی شاعران و موسیقیدانان در شرایطی شکل گرفته است که گزمه‌ها و قرقچی‌ها در خیابان می‌آیند و دهانت را می‌بویند، مبادا گفته باشی دوستت دارم شهید، دوستت دارم اسلام و دوستت دارم انقلاب.

وی در پایان خطاب به حضار اظهار کرد: قرق‌شکنی از این فضای خفقان‌آلود که در آن بدویت کهنه و مدرن با همه وجود شکل گرفته کار شماست.

همچنین مراسم پایانی جشنواره شعر و موسیقی با عنوان «تنفس صبح»، با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان، محمدباقر باقرزاده مدیرکل صدا و سیما گیلان، علیرضا قزوه، مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود سازمان و حسن خجسته عضو هیات علمی دانشگاه صدا و سیما شامگاه جمعه ۲۰ آبان در زیباکنار برگزار شد.

در ادامه علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما با قدردانی از حضور هنرمندان شعر و موسیقی تولید بیش از ۳۰۰ قطعه شعر از شاعران حاضر در جشنواره را یکی از مهمترین دستاورد‌های این گردهمایی دانست و گفت: این آثار به مرور روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت و مخاطب با فضای متفاوتی از شعر روبه‌رو خواهد شد.

مدیر دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما این اتفاق را برگی از سند تحول موسیقی در صداوسیما خواند و تصریح کرد: به زودی با حضور رییس سازمان صداوسیما سند تحول موسیقی در رسانه ملی به طور جامع رونمایی خواهد شد و با چشم‌انداز مثبتی که به این موضوع شده، رو به افق روشنی در عرصه شعر و موسیقی گام خواهیم برداشت.

سپس حسن خجسته نیز که یکی دیگر از سخنرانان مراسم اختتامیه بود با اشاره به تاثیرگذاری راه‌اندازی رادیو پیام در تغییر ذائقه مخاطب و تمایل او به شعر و موسیقی گفت: مخاطب امروز مخاطب کاربر است و حق انتخاب دارد و با این اختیار احساس آزادی می‌کند از این رو در انتخاب موسیقی هم گزینه‌های مختلفی را مدنظر قرار می‌دهد و این اتفاق کار ما را سخت می‌کند.

در این مراسم ضمن قدردانی از پیشکسوتان شعر و موسیقی، چهار قطعه موسیقی از جمله سرود جمهوری اسلامی ایران، قطعه ایران، میرزا کوچک خان با صدای علی چراغی و قطعه نیایش یزدان توسط ارکستر سمفونیک صداوسیما به رهبری آرش امینی اجرا شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000