آغاز اکران در روز نیم‌بهای سینما به امید استقبال بیشتر/ قاعده‌ دچار استثنا شده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۳
با فیلم «بخارست» برای سومین بار اتفاق می‌افتد؛

آغاز اکران در روز نیم‌بهای سینما به امید استقبال بیشتر/ قاعده‌ دچار استثنا شده است

با آغاز اکران «بخارست» از سه شنبه 24 آبان، این برای سومین بار در مدت اخیر است که افتتاحیه یک فیلم به سه شنبه که روز نیم بهای سینما در سراسر کشور است، منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، در بیستمین جلسه شورای صنفی نمایش که روز یکشنبه ۲۲ آبان در خانه سینما برگزار شد، بعد از کش و قوس های اخیری که فیلم سینمایی «بخارست» به همراه داشت، اعلام شد که این فیلم از سه شنبه همین هفته به سینماهای سراسر کشور می آید. این در حالی است که روز موعد معمول و ثابتی که بعد از اعلام شورای صنفی نمایش، فیلم ها به سینما آمده و به چرخه اکران اضافه می شدند، چهارشنبه ها بود.

در مدت اخیر این برای سومین بار است که افتتاحیه و شروع اکران یک فیلم به سه شنبه که روز نیم بهای سینما در سراسر کشور است، منتقل می شود تا شاید فروش و استقبال بهتری از آن فیلم اتفاق بیفتد. این اتفاق در خرداد سال جاری نیز برای فیلم «علف‌زار» افتاد. فیلم کاظم دانشی قرار بود در تاریخ چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت به سینما بیاید که با اعلام عوامل فیلم مبنی بر آماده نبودن نسخه نهایی و تبلیغات فیلم به سه شنبه ۳ خرداد موکول شد.

همچنین فیلم کمدی «طبقه یک و نیم» دیگر فیلمی بود که یک روز زودتر از موعد معمول چهارشنبه ها و از سه شنبه ۱۰ آبان اکران خود را آغاز کرد و طبق اطلاعات سمفا، تا زمان تنظیم این خبر، با ۱ هزار و ۶۱۲ سانس از ۲۱۴ سالن و فروش ۱۵ هزار و ۶۲۰ بلیت به فروش ۵,۱۳۶,۳۱۰,۰۰۰ ریالی دست پیدا کرده است.

البته دو فیلم «جنگ جهانی سوم» و «بام بالا» نیز خارج از این روز معین و در روز پنجشنبه ۱۴ مهرماه و فیلم های «کوزوو»، «دوزیست» و «شب طلایی» در روز پنجشنبه ۲۰ مرداد اکران خود را آغاز کردند اما موضوعیتی با افتتاحیه در روز نیم بهای سینما ندارند.

اطیابی کارگردانی آثار پرفروشی چون «انفرادی»، «دینامیت» و «تگزاس» را برعهده داشته است و از آنجایی که در این سال ها فیلم هایش یکی از راه های نجات گیشه بوده اند، اکران فیلم سینمایی «بخارست» گزینه ای بود که بسیاری معتقد بودند می تواند کمک قابل توجهی به وضعیت سینما کند و حال باید منتظر ماند و دید که این فیلم کمدی تا چه اندازه می تواند در این امر مهم موفق باشد.

فیلم سینمایی «بخارست» به تهیه کنندگی علی طلوعی و کارگردانی سیدمسعود اطیابی ساخته شده است و در این فیلم حسین یاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی، پونه عاشورپور، غزال نظر، ایمان صفا، وحید آقاپور، عرفان ابراهیمی، رضا بهبودی، غلامرضا نیکخواه و بابک کریمی ایفای نقش کرده اند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است