۹۴ درصد مردم ژاپن معتقدند بلیت سینما در کشورشان گران است | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۶

۹۴ درصد مردم ژاپن معتقدند بلیت سینما در کشورشان گران است

94.6 درصد از مردم ژاپن سینما رفتن را یک تفریح گرانقیمت می دانند.

به گزارش صبا به نقل از ژاپن نیوز، کمپانی رسانه ای VOIX در پیمایشی که از مردم ژاپن داشته، سرانه سینما رفتن آنها را بررسی کرده است.

براساس این نظرسنجی که از ۵۰۰ زن و مرد ژاپنی صورت گرفته است، رایج ترین پاسخ «یک بار در سال» بوده که ۳۳٫۴ درصد مردم ژاپن، این نظر را داشته اند. ۲۶٫۲ درصد افراد نیز گفته اند به ندرت به سینما می روند. ۱۵٫۸ درصد هر چهار ماه یا شش ماه و ۱۵٫۴ درصد هم هر دو یا سه ماه به سینما می روند و در آخر ۹٫۲ درصد نیز گفته اند در ماه بیش از یک بار به سینما می روند.

بیماری کرونا و کیفیت فیلم ها دو دلیل مهم در اجتناب ژاپنی ها از رفتن به سینما می تواند باشد اما سوال دیگری که VOIX از پاسخ دهندگان پرسیده است، تصویر واضح تری در مورد اینکه چرا مردم ژاپن، این روزها چندان به سینما نمی روند، ارائه داده است. وقتی که از مردم پرسیده شد نظر شما در مورد قیمت بلیت سینما چیست؟ نسبت بسیار بالایی از پاسخ دهندگان پاسخ دادند قیمت بلیت فیلم ها در این کشور گران است. ۴۳ درصد از پاسخ ها «گران» و ۵۱٫۶ درصد «تا حدودی گران» بود که در مجموع به این معنی است که ۹۴٫۶ درصد از کسانی که از آنها این سوال پرسیده شد اعتقاد دارند رفتن به سینما یک تفریح گرانقیمت است.

قیمت یک بلیت استاندارد و معمول در ژاپن ۱۸۰۰ ین (معادل ۱۲٫۳ دلار آمریکا) است، البته که سینمادار ها در ژاپن برای بچه ها، افراد سالمند و همینطور روزهای اول هر ماه تخفیف قائل می شوند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است