«آدونیس» تجدیدحیات طبیعت است/ نمایشگاهی که مورد استقبال قرار نگرفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۲
روژین محمدپور در گفتگو با صبا:

«آدونیس» تجدیدحیات طبیعت است/ نمایشگاهی که مورد استقبال قرار نگرفت

روژین محمدپور گفت که نمایشگاه «آدونیس» درباره تجدیدحیات طبیعت است و در انتخاب رنگ‌ها به نشان دادن امید و زندگی توجه داشته است.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، نمایشگاه نقاشی «آدونیس» با ارائه ۱۲ اثر از روژین محمدپور، از ۱۶ تا ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱ در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران در معرض تماشا قرار دارد.

محمدپور در گفتگو با خبرنگار صبا درباره ایده ابتدایی این نمایشگاه اظهار کرد: من از ابتدا نقاشی طبیعت کار می‌کردم و کم‌کم حالت آتش سوزی را به کارها اضافه کردم و مجموعه آثارم این سمت و سو را پیدا کرد.

او درباره انتخاب نام این نمایشگاه توضیح داد: نام «آدونیس» در اسطوره‌های یونان، نماد طبیعت و تجدید حیات سالانه آن است و انتخاب آن برای این نمایشگاه به دلیل نزدیکی به سبک کاری من و بازسازی طبیعت در این آثار است.

این هنرمند درباره الهام گرفتن از طبیعت زادگاه خود گفت: زادگاه من سمت سنندج کردستان است و همواره سعی کرده‌ام تلفیقی از کوه‌های زاگرس و طبیعت زادگاه خودم را در آثار نشان دهم. زادگاه ما در منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و زیبا است و این تصاویر همیشه روی آثار من تاثیر داشته اند.

او درباره انتخاب رنگ در نقاشی‌هایش تصریح کرد: به شخصا همواره یک نور و بارقه امیدی در دلم وجود دارد درنتیجه رنگ هایی که برای نقاشی هایم انتخاب می‌کننم مانند زرد و نارنجی و نشان دادن آتش از اعتقاد من به امید در زندگی سرچشمه می‌گیرد و همیشه سعی کرده‌ام حس زندگی و زنده بودن را در کارهایم درکنار ابهام خاصی که دارند، نشان دهم.

این هنرمند راجع‌به برگزاری نمایشگاه در زمان تعطیلی گالری‌های خصوصی بیان کرد: در حال حاضر گالری‌ها تعطیل هستند و من برای برگزاری این نمایشگاه از قبل با فرهنگسرای ارسباران هماهنگ کرده بودم و امکان لغو نمایشگاه وجود نداشت. نمایشگاه «آدونیس» استقبال خوبی هم نداشت زیرا تبلیغات خاصی برای آن انجام ندادیم و حتی به دلیل شرایط حال حاضر کشور افتتاحیه هم برگزار نکردیم.

محمدپور در پایان خاطرنشان کرد: در برنامه های آینده من برگزاری یک نمایشگاه نقاشی دیگر وجود دارد اما چون هماهنگی های نمایشگاه «آدونیس» انجام شده بود، تصمیم گرفتیم که برگزار شود تا به امید خدا نمایشگاه های بعد در شرایط بهتری برپا شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این آثار، همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ به نگارخانه هنر شماره دو واقع در خیابان شریعتی، خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000