«مدرسه هویت‌ساز» شعار جشنواره فیلم رشد/ سیمافیلم از فیلمنامه برتر حمایت می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۲
در نشست خبری مطرح شد؛

«مدرسه هویت‌ساز» شعار جشنواره فیلم رشد/ سیمافیلم از فیلمنامه برتر حمایت می‌کند

نشست خبری و رونمایی از پوستر پنجاه و دومین جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد صبح امروز دوشنبه 23 آبان ماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، مراسم نشست خبری و رونمایی از پوستر پنجاه و دومین جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد صبح امروز دوشنبه ۲۳ آبان ماه برگزار شد.

حجت‌الاسلام لطیفی رییس شورای سیاست‌گذاری، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش در ابتدای این مراسم گفت: مدرسه البرز نماد است و جشنواره فیلم رشد هم نمادی برای آموزش و پرورش است. برگزاری این مراسم در مدرسه یادگار البرز نشان‌دهنده این است که با وجود تمام فراز و فرودها آموزش و پرورش به دنبال رشد بوده است که این پیشرفت‌ها از مدرسه‌ها کلید خورده و می‌خورد.

وی اظهار کرد: شعار جشنواره «مدرسه هویت‌ساز» است که مانند کانون تربیت عمل خواهد کرد. در این دوره از جشنواره نشان «معلم»، نشان «ایثار و ازخودگذشتگی» که یادبود شهید علی لندی است و نشان ویژه «مدرسه مبدا پیشرفت است» را داریم. در این دوره از جشنواره تلاش کردیم تا دسترس‌پذیری محتوای جشنواره را بیش از گذشته فراهم کنیم و یکی از اهداف مهم جشنواره کمک به محتوای رسانه‌ای و جذاب آموزشی برای خدمت به نظام آموزش و پرورش است.

پروانه افشاریان معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان نیز با آمدن پشت تریبون بیان کرد: مساله آموزش و تربیت بسیار مهم است و اگر از مدارس آغاز شود باعث رشد و پویایی جامعه می‌شود. شعار «مدرسه هویت‌ساز» را که بسیار هوشمندانه است، اگر در قالب یک فیلم به دانش آموزان و معلمان نشان دهیم و معلمان در دروس خود این بحث را بگنجانند بسیار مفید و مثمرثمر خواهد بود.

مادر شهید، محمدصالح مذنبی، صادق یزدانی دبیر جشنواره و حجت‌الاسلام لطیفی برای رونمایی از پوستر روی صحنه آمدند و تیزر این دوره از جشنواره نیز پخش شد.

صادق یزدانی دبیر این دوره از جشنواره با یاد شهدای دانش‌آموز حادثه شاه‌چراغ صحبت‌های خود را آغاز کرد: جشنواره رشد پرسابقه‌ترین جشنواره ایرانی است اما من مزیت آن را پرمخاطب‌ترین جشنواره ایرانی بودن می‌دانم. پسوند علمی، آموزشی و تربیتی و نام پرمعنی رشد وجوه تمایز این جشنواره با سایر جشنواره‌های کشور است. امسال با شعار «مدرسه هویت‌ساز» پیش خواهیم رفت و در سه بخش بین‌الملل، دانش‌آموزان فیلمساز و معلمان و دانشجومعلمان فیلمساز برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: در این دوره از جشنواره نیز نهادهای مختلفی پشت جشنواره رشد هستند. جایزه ویژه نماز، مسجد و مدرسه یکی از این جوایز است که ستاد اقامه نماز پیگیر این بخش هستند. جبهه فعالان مردمی و جمعیت نیز به فیلم‌هایی که به جمعیت و جوانی خانواده‌ها می‌پردازد توجه دارد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز همکاری با این جشنواره داشته‌‌اند.

یزدانی درباره تعداد آثار جشنواره بیان کرد: تا پایان ۱۹ آبان ماه، ۳ هزار و ۴۶۰ فیلم دریافت کردیم که ۲ هزار ۴۷۳ فیلم از آن‌ها خارجی بوده و تعداد باقی‌مانده آن فیلم‌های داخلی است. ۵۳ فیلمنامه هم به این دوره از جشنواره که بخش تازه این دوره است، ارسال شده و سیمافیلم نیز اعلام کرده است که از فیلمنامه برتر حمایت خواهد کرد.

در ادامه این نشست لطیفی اشاره کرد: باشگاه معلمان فیلمساز یکی از اتفاقات مهم و ویژه‌ای بود که سال گذشته شکل گرفت و نیاز به تقویت دارد.

یزدانی گفت: بعد از جشنواره نیز دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان در پلتفرم‌ها برگزار خواهد شد. درباره بودجه هم تلاش کردیم از طریق سازمان‌ها و نهادهای مختلف این مشکل را مرتفع کنیم. درباره بحث انتخاب آثار نیز هیات انتخاب دو مرحله‌ای داریم و فیلم‌ها را بررسی می‌کنند و درحال حاضر نیز تیم ۲۵ نفره هیات انتخاب مشغول فعالیت هستند. فیلم‌ها در بازه زمانی ۷ روزه در سینما فلسطین و کانون‌های فرهنگی و هنری اکران می‌شود و بعد از آن در استان‌ها و سینماهای منتخب و کانون‌های فرهنگی، تربیتی اکران خواهد شد.

لطیفی درباره جایگاه فیلم و فیلمساز در جشنواره رشد توضیح داد: در دوره‌های قبل جشنواره هم برگزاری نشست‌های تخصصی بوده است که در این دوره هم این برنامه خواهد بود.

یزدانی در ادامه صحبت‌های لطیفی اضافه کرد: نشست‌های مختلفی با عناوین متفاوتی در طول جشنواره برگزار خواهد شد.

لطیفی رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره گفت: انتخاب شعار «مدرسه هویت‌ساز» نشان‌دهنده توجه آموزش و پرورش به نکته برجسته ساختن هویت در مدرسه است و به دنبال جلب توجه هنرمندان و مخاطبان به این موضوع مهم است. فارغ از تمام کم و کاستی‌های آموزش و پرورش، توجه به هویت‌سازی در مدرسه تاثیر زیادی در هویت‌سازی دارد و ما را از بعضی غفلت‌ها رها خواهد کرد.

دبیر جشنواره رشد درباره نبودن فیلمساز و هنرمندان در این دوره از جشنواره گفت: هنوز هیات داوران و مسئولان نشست‌های جشنواره اعلام نشده‌اند. این یک پیش قضاوت نادرست است زیرا ما در این بخش‌ها از فیلمسازان و هنرمندان استفاده کرده‌ایم.

یزدانی درباره فعالیت بعد از پایان جشنواره تا جشنواره دوره بعد توضیح داد: این یکی از نکات ضعفی است که می‌پذیریم و به امید خدا قرار است دبیرخانه در طول سال فعالیت‌هایی از جنس باشگاه‌هایی مانند معلمان فیلمساز و.. داشته باشد.

پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد از هفتم تا سیزدهم آذرماه در سینما فلسطین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500