برگزیدگان جشنواره «سلام فرمانده» ۲۴ آبان اعلام می‌شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۸

برگزیدگان جشنواره «سلام فرمانده» ۲۴ آبان اعلام می‌شوند

اسامی برگزیدگان نخستین دوره جشنواره بین المللی «سلام فرمانده» سه‌شنبه اعلام خواهد شد.

«سلام فرمانده»به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی، اسامی برگزیدگان نخستین دوره جشنواره بین المللی «سلام فرمانده» سه‌شنبه ۲۴ آبان اعلام خواهد شد.

سمیه مروتی مدیر گروه کودک شبکه جهانی الکوثر درباره برنامه تلویزیونی «سلام فرمانده» گفت: اسامی برگزیدگان نخستین دوره جشنواره بین المللی «سلام فرمانده» که شبکه الکوثر برگزار کرد، روز سه شنبه این هفته اعلام می‌شود. در آیین اختتامیه جشنواره «سلام فرمانده»، گزیده‌هایی جذاب از بهترین آثار ارسال شده به این جشنواره به نمایش گذاشته و این مراسم روز سه شنبه ۲۴ آبان، ساعت ۱۷:۳۰ به وقت مکه (۱۸ به وقت تهران) از شبکه الکوثر پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تایید و ترویج سرود سلام فرمانده و اهمیت احیای اجتماعات مذهبی و ارادت ویژه به حضرت مهدی موعود(عج)، شبکه جهانی الکوثر طرح اجرای نخستین پویش و جشنواره سرود «سلام فرمانده» را طراحی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه این جشنواره با رویکرد معرفی ظرفیت‌های هنری در بخش‌های مختلف است، اظهار کرد: شناسایی استعدادها و مروری بر تولیدات هنری با محوریت فرمایش مقام معظم رهبری و با الهام از هفت هنر رایج جهان، به صورت ارسال تصویر، صوت و متن در چهار بخش اصلی شامل نمایشی، تجسمی، موسیقی و ادبی برگزار شد.

مروتی ادامه داد: در مرحله اول این پویش، شرکت کنندگان زیادی از کشورهای مختلف عربی و غیر عربی آثار خود را در بخش های مذکور ارسال نمودند که تمامی آثار پس از دریافت، در دو رده کودک ( ۵ تا۱۱سال) و نوجوان (۱۲تا۱۶سال) بررسی شد.

مدیرگروه کودک شبکه جهانی الکوثر یادآور شد: میان کشورهای عربی، بیشتر مخاطبان ما به ترتیب از کشورهای عراق، بحرین، لبنان، عربستان سعودی، سوریه، عمان، یمن، موریتانی، کویت، مغرب و مصر بوده و در میان کشورهای اروپایی از استرالیا، دانمارک و ترکیه آثاری به دستمان رسید. همچنین از میان مخاطبان ایرانی، بیشترین مخاطبان از شهرهای آبادان، اهواز، قم، تهران، سمنان و مشهد بوده اند.

وی در پایان اظهار کرد: این جشنواره از عید قربان ۱۴۰۱ آغاز و مهلت ارسال آثار تا روز نهم ربیع الاول و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) تعیین شد. همچنین اختتامیه و اعلام برگزیدگان نیز در روز هفده ربیع الاول برگزار شد و به دلیل استقبال مخاطبان زمان برگزاری مراحل بعدی این پویش به زودی اعلام خواهد شد.

برنامه «سلام فرمانده» کاری از گروه کودک و نوجوان در ۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه ای جمعه ها ساعت۱۷:۳۰ به وقت مکه از شبکه جهانی الکوثر پخش شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است