پخش زنده اینترنتی شبکه فراتر در سپهر آغاز شد

به گزارش صبا، پخش زنده اینترنتی شبکه فراتر یا همان شبکه 4K صداوسیما در بستر سپهر آغاز شد.

شبکه فراتر به عنوان اولین شبکه ایرانی با فناوری 4K HDR از تاریخ 9 آذر 1399 به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده بود ولی به تازگی برنامه‌های جدیدی به کنداکتور آن اضافه شده است. پخش آزمایشی این شبکه از طریق ماهواره بدر 5 آغاز شد و همچنین به صورت زمینی در تمامی 31 مرکز استان با تلویزیون یا گیرنده‌های 4K قابل دریافت است.

گفته می شود شبکه IRIB UHD یا همان فراتر، اولین شبکه فارسی زبان جهان با کیفیت 4K و فناوری رنگی HDR است. این مجموعه توسط کارشناسان فنی صداوسیما با حفظ کیفیت از SDR به HDR تبدیل شد. همچنین این شبکه قابلیت پخش صدای دالبی را هم داراست که انتظار می‌رود تولیدات داخل کشور به این سطح از فناوری صداگذاری نیز ارتقا یابند.

پلتفرم سپهر نیز مانند تلوبیون به پخش زنده و اخبار ویدیویی می پردازد که اکنون بستر شبکه فراتر شده است.

همچنین به تازگی مدیر شبکه نسیم از پخش بازی‌های جام جهانی و حواشی آن با کیفیت ۴k در شبکه فراتر خبر داده است.

سیدمحمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم در گفت‌وگویی با ایسنا، با اعلام خبر پخش بازی‌های جام جهانی با کیفیت ۴k در این شبکه، درباره‌ جزئیات و نحوه پخش بازی‌ها، توضیح داد: پخش بازی‌ها و حواشی جام جهانی در کانال آزمایشی شبکه فراتر به صورت ۴k از اقدامات جدید سازمان صداوسیماست. شبکه فراتر، اولین شبکه پیشران در رسانه ملی است که با بالاترین کیفیت ممکن، صدا و تصویر بازی‌های جام جهانی را از این کانال جدید که زیر مجموعه‌ی شبکه نسیم است، پخش خواهیم کرد.

انتهای پیام/