مرحله استانی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق به پایان رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۶
با اتمام رقابت 312 اثر در 31 استان از بین 691 گروه متقاضی؛

مرحله استانی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق به پایان رسید

مرحله استانی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق با رقابت 312 اثر در دو بخش صحنه ای و خیابانی در 31 استان و معرفی 117 اثر به دبیرخانه برای انتخاب در بخش نهایی به پایان رسید.

به گزارش صبا به نقل از امور ارتباطات رسانه ای و روابط عمومی، مرحله استانی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق با رقابت ۳۱۲ اثر در دو بخش صحنه ای و خیابانی در ۳۱ استان کشور و معرفی ۱۱۷ اثر به دبیرخانه برای انتخاب در بخش نهایی به پایان رسید و فیلم آثار برگزیده استانی در اختیار اعضای گروه های انتخاب خیابانی و صحنه ای قرار گرفته که به زودی اسامی آثار منتخب برای حضور در بخش نهایی جشنواره اعلام می شود.

دبیرخانه مرکزی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق ضمن قدردانی از تلاش چشمگیر همه گروه های متقاضی و شرکت کننده در بخش استانی اعلام کرد: با وجود وقفه ۶ ساله در برگزاری رخداد مذکور، تعداد بالای شرکت کنندگان در جشنواره سبب رونق بخشی و غنای آن به لحاظ کیفی شده و سازمان بسیج هنرمندان کشور را به عنوان متولی برگزاری جشنواره تئاتر سودای عشق بر آن داشته تا به صورت جدی برگزاری سالانه این رخداد را در دستور کار خود قرار دهد.

بر پایه اعلام دبیرخانه مرکزی جشنواره سودای عشق، ۶۹۱ گروه نمایشی از سراسر کشور برای حضور در مرحله استانی (که در ۳۱ استان و از هجدهم مهرماه امسال برگزار شد) اعلام آمادگی کردند که از این میان سهم نمایش های متقاضی برای حضور در دو بخش رقابتی صحنه ای و خیابانی به ترتیب۳۹۱ و ۳۰۰ اثر بود. استان اصفهان با ۶۶ متقاضی در بخش صحنه ای و استان خراسان رضوی با ۵۰ متقاضی در بخش خیابانی، بیشترین تعداد را به خود اختصاص دادند. ضمن اینکه استان خراسان رضوی با مجموع ۱۰۸ اثر متقاضی در دو بخش صحنه ای و خیابانی، رتبه نخست را به لحاظ تعداد کسب کرد.

گروه های ارزیابی و انتخاب استانی از میان ۶۹۱ نمایش، در نهایت ۳۱۲ اثر را به منظور رقابت استانی انتخاب کردند که در جشنواره های استانی نیز با نظر گروههای داوری متشکل از هنرمندان و دست اندرکاران استانی و کشوری تعداد ۱۱۷ نمایش صحنه ای و خیابانی به دبیرخانه معرفی شد.

دبیرخانه جشنواره همچنین اعلام کرد: مراحل خوانش نمایشنامه های شرکت کننده در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی نیز توسط اعضای گروه انتخاب این بخش در مراحل پایانی است و به زودی اسامی اعضای هیات انتخاب و نمایشنامه های راه یافته به مرحله نهایی اعلام خواهد شد.

مرحله نهایی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق  با دبیری سعید نجفیان هفته آخر آذرماه امسال برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است