موفقیت سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلم‌های ورزشی میلان | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۲

موفقیت سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلم‌های ورزشی میلان

سه فيلم ايراني در چهلمين دوره جشنواره جهاني فيلم هاي ورزشي ميلان ايتاليا ۲۰۲۲ ديپلم افتخار و مدال بلورين جشنواره را كسب كردند.

جشنواره فیلم های ورزشی

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم های ورزشی ایران، سه فیلم «گیجگاه»، «سمفونی حمید» و «برنده» در چهلمین دوره جشنواره جهانی فیلم های ورزشی میلان ایتالیا ۲۰۲۲ دیپلم افتخار و مدال بلورین این جشنواره را کسب کردند.

در مراسم اختتامیه جشنواره جهانی فیلم های ورزشی میلان ایتالیا ۲۰۲۲ که شب گذشته یکشنبه ۲۲ آبان ماه در این شهر برگزار شد، فیلم سینمایی «گیجگاه» به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه کنندگی حنیف سروری، مستند «سمفونی حمید» به کارگردانی و تهیه کنندگی جعفر صادقی و فیلم کوتاه «برنده» به تهیه کنندگی و کارگردانی صادق حسین خانی، دیپلم افتخار و مدال بلورین جشنواره در بخش های مختلف را کسب کردند.

مجتبی علوی نماینده فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) در ایران و عبدالحمید احمدی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم های ورزشی ایران و مشاور وزیر ورزش و جوانان در مراسم پایانی این رویداد جوایز این سه فیلم را دریافت کردند. همچنین در این مراسم فرانکو اسکانی، رییس فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی، چهره های فرهنگی شهر میلان و ورزشکاران مطرح و نمایندگانی از ۱۲۰ کشور نیز حضور داشتند.

در دوره چهلم جشنواره فیلم های ورزشی میلان آثاری از سینمای ایران شامل «بردی» به کارگردانی عدنان طاهری، «دختر کوچ» به کارگردانی روح الله اکبری، «پهلوان» به کارگردانی مهرداد شعبانی نیا، «برنده» به کارگردانی صادق حسین خانی، «سمفونی حمید» به کارگردانی جعفر صادقی، «بعد از قبل» به کارگردانی محسن خسروآبادی، «لوفتاب» به کارگردانی بهزاد وزیری و «گیجگاه» به کارگردانی عادل تبریزی حضور داشتند.

جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) است. مقر FICTS در میلان ایتالیا است و بیش از ۱۲۰ کشور عضو این فدراسیون هستند. جشنواره ایران به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۳۴ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشورها است و با توجه به جایگاه بین‌المللی این جشنواره و استقبال از آن، همواره آثاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها نیز مهمان این رویداد هستند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است