تیم ملی فوتبال بدون سرود رسمی راهی جام جهانی قطر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۰
صبا بررسی کرد؛

تیم ملی فوتبال بدون سرود رسمی راهی جام جهانی قطر شد

تنها 6 روز تا آغاز مسابقات فوتبال جام جهانی 2022 مانده و هنوز خبری از سرود رسمی تیم ملی ایران نیست.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، تنها ۶ روز تا آغاز مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ مانده و هنوز خبری از سرود رسمی تیم ملی فوتبال ایران نیست.

در فاصله ۶ روز مانده تا آغاز بزرگترین رویداد فوتبالی جهان که در همسایگی کشورمان برگزار می شود و همچنین حاشیه های بسیاری که درباره سرود تیم ملی وجود داشت، هنوز هیچ خبری از سرود رسمی تیم ملی کشورمان در مسابقه های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر نیست. این در حالی است که این انتظار وجود داشت تا در مراسم بدرقه ملی پوشان و رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که سه شنبه ۱۷ آبان ماه در برج میلاد برگزار شد، از سرود رسمی حضور تیم فوتبال نیز رونمایی شود؛ اتفاقی که نه تنها در آن روز رقم نخورد که تا به الان نیز شکل نگرفته است. البته نماهنگ «لحظه صعود» به صورت زنده در برج میلاد پخش شد. در این نماهنگ که توسط موسسه ماوا تولید شده، احسان جوادی خواننده و موسسه رسا مجری طرح معرفی شده اند.

تاکنون اسم محمد معتمدی و رضا یزدانی به عنوان خواننده های سرود تیم ملی در رسانه ها مطرح شده است که هر دو آنها تاکنون این مساله را رد کرده اند. ۷ آبان ماه بود که مصاحبه ای از سوی خبرگزاری مهر با غلامحسین زمان آبادی مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال منتشر و در آن اعلام شد که محمد معتمدی به عنوان خواننده رسمی سرود جمهوری اسلامی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ انتخاب شده است اما ۸ آبان محمد معتمدی با انتشار مطلبی به این خبر واکنش نشان داد.

همچنین ۱۰ آبان ماه خبری مبنی بر خواندن ترانه «ایران صدای نفسامه» با صدای رضا یزدانی موسیقی بابک زرین و ترانه مهدی ایوبی و تنظیم بهتاش زرین برای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران منتشر شد. هرچند که در متن این خبر هم آمده است که «به گفته دست اندرکاران پروژه، این آهنگ به سفارش فدراسیون فوتبال آماده نشده و با حمایت و بودجه بخش خصوصی و صرفا برای حمایت از تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و برای هواداران آماده شده است.» اما گویا در جایی اعلام شده است که این ترانه به سفارش فدراسیون فوتبال بوده است که منجربه واکنش این خواننده شد. تا آنجا که رضا یزدانی در مطلبی که منتشر کرد، به این موضوع پرداخت و خواندن سرود رسمی برای تیم ملی فوتبال را رد کرد.

خواندن یک یا چند قطعه رسمی به عنوان سرود رسمی تیم ملی در جام جهانی امری مرسوم بوده است، به گونه ای که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه سرود «۱۱ ستاره» با صدای سالار عقیلی، دو قطعه بی کلام اثر شهرداد روحانی و سرودی به آهنگسازی فریدون شهبازیان تولید شدند و همچنین احسان خواجه امیری با قطعه «دروازه های دنیا» سرود تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را خواند.

در نهایت امروز دوشنبه ۲۳ آبان ماه نیز اعضای تیم ملی فوتبال ایران توسط مادر سه شهید دفاع مقدس برای اعزام به مسابقات جام جهانی بدرقه شدند. شاید در این فاصله ۶ روز مانده تا شروع این رویداد بزرگ اتفاق خاصی بیفتد و سرود رسمی هم معرفی شود اما حتی اگر این امر هم ممکن شود بسیار دیر اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000