امکان تعویق جشنواره دوربین.نت پس از ۱۷ سال/ سایت «تهران نو» فعلا تعطیل است

احسان رافتی مدیر و بنیان‌گذار جشنواره دوربین‌.نت در گفتگو با خبرنگار تجسمی صبا درباره وضعیت این رویداد عکاسی عنوان کرد: پیش‌تر محمدرضا عباسی، مریم مجد و علی فریدونی به عنوان داوران هفدهمین دوره جشنواره دوربین.نت معرفی شدند اما فراخوان این دوره به دبیری محمد نوروزی هنوز اعلام نشده است. اگر شرایط کشور و اینترنت تا اواسط آذرماه همینطور ادامه داشته باشد ممکن است که این رویداد عکاسی پس از 17 سال برگزاری ممتد در این دوره برگزار نشود.

او در ادامه همچنین درباره چهاردهمین نمایشگاه عکس های برتر سال دوربین‌نت گفت: برای چهاردهمین نمایشگاه عکس های برتر سال دوربین‌نت فراخوان را اعلام و عکس ها را نیز دریافت و داوری کردیم که ابتدا قرار بود این نمایشگاه مرداد ماه در عمارت عین‌الدوله برگزار شود اما سازمان زیباسازی شهر تهران همکاری نکرد و سپس به اعتراض های اخیر برخورد کردیم.

این مستندساز درباره ارسال فیلم به جشنواره «سینماحقیقت» توضیح داد: امسال برای شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» نیز یک فیلم ارسال کرده ام. این فیلم به نام «نگیر، بگیر آقا» 55 دقیقه شده است. 12 سال فیلمبرداری این فیلم طول کشید. یک فیلم سلف‌پرتره هم درباره ماجراهای یک خبرنگار در دوران کرونا داشتم که نتوانستم برای جشنواره ارسال کنم.

رافتی در پایان از تعطیلی سایت گردشگری «تهران نو» خبر داد و گفت: سایت «تهران نو» در 2 حوزه فعالیت داشت؛ یکی اینکه از نقاط مختلف تهران تولیدمحتوا می‌کردیم که اکنون دیگر نمی‌شود با دوربین وارد شهر شد و یکی اینکه گروه‌ها را به تهرانگردی می‌بردیم و عملا این فعالیت هم در این شرایط امکان‌پذیر نیست.

ندا زنگینه

انتهای پیام/