موظفیم مشکلات اهالی فرهنگ و رسانه را پیگیری کنیم/ پیگیری خبرنگاران بازداشتی در معاونت مطبوعاتی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۲
وزیر ارشاد در پاسخ به صبا عنوان کرد:

موظفیم مشکلات اهالی فرهنگ و رسانه را پیگیری کنیم/ پیگیری خبرنگاران بازداشتی در معاونت مطبوعاتی

وزیر ارشاد درباره وضعیت تولید کاغذ داخلی و پیگیری خبرنگاران بازداشتی توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز سه‌شنبه ۲۴ آبان در حاشیه مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در جمع خبرنگاران درباره پیگیری وضعیت کتابداران عنوان کرد: درباره حقوق و دستمزد کتابداران عزیز، ما ۷ هزار و ۵۰۰ داریم که از شریف‌ترین اقشار فرهنگی ما هستند و یک شبکه گسترده فرهنگی را در کشور راهبری می‌کنند. در خیلی از شهرها تنها شبکه فرهنگی‌مان کتابخانه است که این عزیزان در گمنامی کار می‌کنند و معمولا وضعیت عمومی‌شان مطلوب نیست.

او درباره ماموریت رییس جمهوری درباره پیگیری مطالبات کتابداران اظهار کرد: آقای رییس جمهور قبلا هم به من این ماموریت را دادند و من شروع کردم کار را. با سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و ستادی جلساتی را برگزار می‌کنیم. به باری خدا تلاش می‌کنیم‌ بخش عمده‌ این مشکلات را در ماه‌های آینده حل کنیم.

وزیر ارشاد درباره سهم‌ کتاب در سبد خانوار گفت: ما آخرین عدد و رقم که داریم نشان می‌دهد، بعد از کرونا ما شاهد رشد کتاب هستیم‌. بیش از ۱۱۰ هزار جلد کتاب منتشر شده است. پیمایش‌های مختلفی انجام می‌شود و علی‌رغم مشکلاتی که داریم سرانه مطالعه رو به افزایش است و برخلاف بحث‌های مطرح شده ما امروز بیش‌از ۷۰ درصد مردممان اهل کتاب هستند و در کنارش ما در کتابخانه‌ها شاهد افزایش مراجعه‌کننده هستیم. این تعداد در کرونا کاهش پیدا کرده بود اما اکنون تعداد اعضای کتابخانه‌ها دوبرابر شده است. این‌ها نشان می‌دهد که مردم علی‌رغم مشکلات اقتصادی همچنان با کتاب آشتی هستند.

اسماعیلی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار صبا درباره آخرین وضعیت تولیدات کاغذ داخلی توضیح داد: در حوزه تولیدات کاغذ فردا یک جشنی داریم و در آنجا توضیحات مبسوطی ارائه می‌شود. بخش عمده تولید کاغذ داخلی در کارخانه کاغذ مازندران انجام شده است و یک کارخانه دیگر هم در شیراز من بازدید کردم و ان‌شالله به زودی به چرخه تولیدی‌ها اضافه شود. ما همه نیازهای حوزه نشر و کتاب را برطرف خواهیم کرد.

وزیر ارشاد در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار صبا درباره پیگیری وضعیت خبرنگاران بازداشتی اظهار کرد: معاونت مطبوعاتی ما با دوستان در تماس است و ما هرکدام از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه دچار مشکل شوند، آن را مشکل خانواده فرهنگی خودمان می‌دانیم و موظف هستیم که پیگیری کنیم چه مستندات ارائه کنند و چه نکنند. اما مواردی بود که آقای ایمان شمسایی و فرشاد مهدی‌پور از معاونت مطبوعاتی گزارشی به من دادند و درحال پیگیری هستیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000