بیش از ۷ هزار دقیقه پخش زنده مسابقات جام جهانی فوتبال قطر از «فراتر» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۹

بیش از ۷ هزار دقیقه پخش زنده مسابقات جام جهانی فوتبال قطر از «فراتر»

شبکه «فراتر» سیما در رویداد جام جهانی 2022 قطر، تمامی مسابقات فوتبال را با کیفیت 4k پخش خواهد کرد.

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم درباره پخش برنامه ها از شبکه «فراتر» گفت: با آغاز بازی های جام جهانی و پخش آن از شبکه «فراتر»، مخاطبان منتظر برنامه های مفرح و بانشاط و سرگرم کننده با بالاترین کیفیت صوت و تصویر باشند و این نوید خوبی برای مخاطبان و بینندگان همیشگی تلویزیون است.

خوشرو ادامه داد: به جهت کارکردی که برای شبکه «فراتر» دیده شده است و ماموریتی که در حوزه سرگرمی و نشاط دارد، برنامه های مفرح را در معرض دید مخاطبان قرار می دهد و به همین علت به عنوان کانال شبکه نسیم ماموریت یافته است.

ابوالفضل صالحی مدیر شبکه پیشران «فراتر» گفت: شبکه «فراتر» بنا دارد رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و ۶۴ مسابقه فوتبال را به صورت زنده تقدیم نگاه مخاطبان خود کند. در ایام جام جهانی قطر، حدود هفت هزار و چهارصد دقیقه پخش زنده خواهیم داشت و حدود دو هزار دقیقه هم خلاصه و گزیده بازی ها به صورت بازپخش تقدیم مخاطبان خواهد شد.

وی درباره ساختار این شبکه گفت: شبکه «فراتر» نخستین شبکه پیشران رسانه ملی است و این شبکه مانند سایر شبکه‌های پیشران دنیا که بر پایه آخرین فناوری روز راه‌اندازی می شود بیشتر جنبه سرگرمی دارند و به معرفی جاذبه‌های طبیعی کشورها می پردازند و شبکه «فراتر» نیز با همین راهبرد در رسانه ملی راه اندازی شده است.

مدیر شبکه پیشران «فراتر» افزود: از نظر مشخصه‌های فنی، کیفیت تصویر این شبکه UHD یا اصطلاحاً ۴K  است که ۸ برابر از کیفیت  HD  بالاتر است و ۱۶ برابر از کیفیت  SD بالاتر است و فضای رنگ این شبکه از ۱۶ میلیون رنگ در شبکه‌های فعلی به بیش از یک میلیارد رنگ ارتقا یافته و تعداد فریم در ثانیه هم از ۲۵ به ۵۰ رسیده است.

صالحی ادامه داد: تمامی برنامه‌های شبکه «فراتر» با فناوری پیشرفته HDR پخش می شود که این قابلیت در منطقه بی نظیر است و باعث جذابیت دوچندان می شود. هم اکنون به جز مراکز استان ها، شهرهای سقز، بانه، مهاباد، آبادان و جزیره زیبای کیش تحت پوشش این شبکه هستند و شبکه «فراتر» در کل منطقه خاورمیانه روی ماهواره بدر ۵ قابل دریافت است.

مدیر شبکه پیشران «فراتر» خاطرنشان کرد: مخاطبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای رسمی این شبکه به نشانی  IRIBUHD.IR نیز مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است