صنعت نشر ملی سیاست اصولی دولت است/ تاکید بر رفع مشکلات کتابداران | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۶
وزیر فرهنگ و ارساد اسلامی بیان کرد:

صنعت نشر ملی سیاست اصولی دولت است/ تاکید بر رفع مشکلات کتابداران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از نهاد کتابخانه‌های عمومي و توسعه کتابخانه‌های عمومی را سیاست راهبردی دولت در حوزه فرهنگ عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار عنوان کرد: روز ۲۴ آبان ماه مصادف با سالگرد ارتحال علامه طباطبایی است؛ شخصیتی موثر در جریان انقلاب اسلامی که با نگارش آثار ارزشمند و تربیت شاگردانی بزرگ، همچنان از اثرات وجودی ایشان بهره مند هستیم. به‌طوری‌که بخش بزرگی از نظریات جریان انقلاب اسلامی از نظریات بزرگانی سرچشمه می گیرد که در محضر علامه طباطبایی تلمذ کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خطاب به رییس جمهوری گفت: جناب آقای رئیسی ما در نهاد کتابخانه های عمومی کشور با ظرفیت بالایی روبه‌رو هستیم. بیش از ۳۸۰۰ کتابخانه در سراسر کشور داریم که بر این اساس رتبه اول در منطقه و جهان اسلام را در این حوزه به خود اختصاص داده ایم.

اسماعیلی با اشاره به روند توسعه کتابخانه‌ها در سراسر کشور ادامه داد: همانطور که  در سفرهای استانی مشاهده کردیم ما با انبوهی از پروژه های نیمه کاره مواجه هستیم که از دوره‌های گذشته برجای مانده و به باری سنگین بر دوش دولت تبدیل شده‌اند. در این میان خوشبختانه با تکمیل پروژه های کتابخانه ای و توسعه کتابخانه ها در استان های مختلف روبه رو هستیم و در روستاهای دور دست نیز از طریق خودروهای حمل کتاب خدمات کتابخانه‌ای ارائه می شود. همچنین شبکه بزرگی از کتابداران که بخش مهمی از لشکر فرهنگی جمهوری اسلامی هستند در گمنامی در حال خدمت رسانی به جامعه اند.

وی با اشاره به توجه دولت به رفع مشکلات معیشتی کتابداران گفت: حمایت از نهاد کتابخانه های عمومی کشور و توسعه کتابخانه ها سیاست راهبردی حوزه فرهنگ است. بنده از روز اول شروع خدمت همواره بر رفع مشکلات کتابداران تاکید کردم و این موضوع را در اولویت برنامه‌ها قرار دادم و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد که امیدواریم شاهد حل بخش اعظمی از مشکلات کتابداران عزیز باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده برای هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: بحث حل مشکلات کاغذ در دستور کار ما بوده است و با دستور مستقیم جناب آقای رئیس‌جمهوری نیازهای کاغذی ما تا حد زیادی برطرف شده است به طوری که در روزها و ماه‌های اخیر شاهد افزایش تیراژ نشریات در کشور بوده‌ایم.

محمدمهدی اسماعیلی در پایان با اشاره به انتشار ۱۱۰ هزار کتاب در سال گذشته در کشور گفت: سیاست اصولی دولت این است که صنعت نشر ملی شود و موضوع کاغذ را از وابستگی به خارج رها کند. خوشبختانه بخش مهمی از نیاز داخلی را برطرف کرده‌ایم بطوریکه حدود ۸۰ درصد کتاب‌های درسی را با کاغذ های تولید داخل تامین می کنیم که به همین مناسبت فردا جشنی را تدارک دیده‌ایم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است