امید و ایمان و تلاش در «لوپتو»/ سعی کردیم «ایرانی» شاد خلق کنیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۶
عباس عسکری در گفتگو با صبا مطرح کرد؛

امید و ایمان و تلاش در «لوپتو»/ سعی کردیم «ایرانی» شاد خلق کنیم

عباس عسکری کارگردان انیمیشن «لوپتو» درباره این انیمیشن سینمایی و کارهای بعد خود توضیح داد.

عباس عسکری کارگردان انیمیشن «لوپتو» که در حال اکران است در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره تولید این انیمیشن سینمایی گفت: سال ۹۵ تولید «لوپتو» را آغاز کردیم و تا جایی کار را پیش بردیم که قابل ارایه باشد و بعد از آن کار را به حوزه هنری ارایه کردیم و قرار شد تا به عنوان تهیه کننده مشترک در کنار پروژه قرار بگیرند و ما را در ساخت این اثر همراهی و کمک کنند.

وی درباره پرداختن ویژه به «امید» در این انیمیشن بیان کرد: از همان ابتدا که ایده اولیه کار شکل گرفت، گفتیم که باید امید، ایمان و تلاش را در این محتوا ارایه بدهیم و معتقدیم که هیچ کدام از این سه اصل نباید به صورت تکی بیایند و درکنار هم به معنای درست و عمیق و ثمربخش خود می رسند. در تیم نویسندگی به این قضیه فکر کردیم که باتوجه به شرایطی که چندین سال است بچه های ایران با آن درگیر هستند، بتوانیم این امیدبخشی را به آن ها القا کنیم. البته که قطعا با یک فیلم اتفاق خاصی نمی افتد و باید یک سری محصولاتی با چنین رویکردی تولید شود تا امید به آینده را به بچه های ایران هدیه بدهد و این حس را در آن ها تقویت کند.

کارگردان «لوپتو» درباره تاثیرپذیری این اثر از شهر کرمان توضیح داد: اسم این انیمیشن برگرفته از یک کلمه کرمانی است و «لوپتو» یک عروسک دست ساز قدیمی است. از همان ابتدا هم تصمیم ما بر این بود که در این پروژه یک شهر ایرانی دیده شود تا بچه ها بتوانند بهتر با محیط ارتباط برقرار کنند. همچنین در معماری آسایشگاه و کارگاه نیز از یک خانه قدیمی که به خانه شرکت فرش شناخته می شود به عنوان مرجع استفاده کردیم. بد نیست در همین جا که اسم این مکان قدیمی را آوردم این نکته را هم ذکر کنم که متاسفانه در یکی دو سال گذشته این بنا تخریب شده است.

عسکری درباره شعار «شادی ساختنی است» بیان کرد: انتخاب این شعار توسط تیم تبلیغات صورت گرفت و من هم خیلی موافق آن هستم. البته چون در ابتدا قرار بود مهرماه کار را اکران کنیم، شعارمان «جشن اسباب بازی های ایرانی» بود که بعد از تعویق افتادن آن به شعار «شادی ساختنی است» رسیدیم که به نظرم این بهتر و به مضمون کار ما نیز نزدیک تر است. ما نیز تلاش کردیم تا بتوانیم با ایجاد یک محیط شاداب و رنگارنگ ایرانی و پایان خوش، این امر را محقق سازیم و شادی را برای بچه ها بسازیم.

این انیماتور و کارگردان درباره وضعیت فروش انیمیشن «لوپتو» مطرح کرد: حقیقت مطلب این است که قبل از شروع اکران یک فضای خیلی مبهم وجود داشت و درکل امسال سینما از منظر وضعیت مخاطب حال و اوضاع خیلی خوبی نداشت. البته اکران «پسر دلفینی» پیش از ما و چون شرایط خوبی داشت، ما را امیدوار کرد. تا اینجا هم اوضاعمان بد نبوده است اما فکر میکنم در شرایط بهتر احتمال اینکه فروش بهتری را تجربه کنیم، وجود داشت.

کارگردان «لوپتو» درباره فعالیت های خود نیز بیان کرد: از سال ۸۴ وارد حوزه انیمیشن شدم. تیمی داریم که در کنار هم چند سریال و کار کوتاه انجام دادیم و پس از کارهای متعددی که انجام دادیم واقعا لحظه به لحظه انتظار می کشیدیم تا به تولید کار بلند سینمایی برسیم که خداراشکر این پروژه را شروع کردیم و با موفقیت به پایان رساندیم و در حال حاضر هم که در حال اکران است. شما نگاه کنید در دهه گذشته خیلی از کارها شروع شدند ولی به دلایل مختلف مانند کمبود بودجه و … به پایان نرسیدند که خداراشکر ما توانستیم با تمام فراز و فرودها کار را به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: در موسسه «فراسوی ابعاد» تیم همدلی داریم که سال هاست در کنار هم کار کرده ایم. باهم می نویسیم و کارها را پیش می بریم. شاید الان هم اسم من به عنوان کارگردان بیاید اما تک تک بچه ها کارگردانی کردند و با تلاش بی وقفه خود باعث شدند تا کنار هم بتوانیم کارها را پیش ببریم.

عباس عسکری در پایان درباره کارهای آینده خود گفت: بعد از تولید «لوپتو» تصمیم گرفتیم با همراهی تیم طراحی و ایده خود، چند فیلمنامه را آماده کنیم و بعد با دست بازتر انتخاب کنیم و به سراغ تولید برویم. در حال حاضر هم چند داستان آماده ساخت داریم اما هنوز دست به انتخاب نزده ایم و به زودی این کار را نیز انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است