آمار چاپ کتاب با سامانه مشابهت‌یاب کاهش نمی‌یابد/ زمینه‌های تخلف محدود می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۳
مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی در گفتگو با صبا:

آمار چاپ کتاب با سامانه مشابهت‌یاب کاهش نمی‌یابد/ زمینه‌های تخلف محدود می‌شود

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی درباره سامانه جامع امور ناشران و سامانه مشابهت‌یاب کتاب توضیح داد.

محمدحسین ظریفیان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی در گفتگو با خبرنگار ادبیات صبا درباره افتتاح سامانه جامع امور ناشران کشور توضیح داد: سامانه جامع امور ناشران یک اتفاق بزرگ و مبارک در حوزه کتاب است. به عنوان واسط بین جامعه و مولفان و ناشران امور را تسهیل و تسریع می‌کند و خدمتی‌ست که در ۱۴ فرآیند می‌تواند به تمشیت امور ناشران محترم کمک کند.

او ادامه داد: از این پس تمام فرآیندها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و ما هیچ فرآیند دستی و حضوری نخواهیم داشت و از اقصی نقاط کشور می‌توانند نیازهای خود را برطرف کنند.

ظریفیان تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم این سرویس‌ها را توسعه دهیم تا به رضایتمندی مردم‌ کمک کند، کما اینکه در همین مدت کوتاه که بخش آزمایشی کار را بررسی کردیم، رضایتمندی خوبی را شاهد بودیم و نکات خوبی از سمت ناشران دریافت کردیم.

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی درباره راه‌اندازی سامانه مشابهت‌یاب کتاب در آینده‌ای نزدیک توضیح داد: بخشی از بحث کتاب‌سازی ناظر بر استفاده از هوش مصنوعی و فضای دیجیتال است. درواقع این مساله سال‌های طولانی دنبال می‌شده است و به اهتمام اداره کل توسعه کتاب و کتابخوانی و با همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی به لطف خدا این کار توسط مرکز علوم کامپیوتری اسلامی نور در حال برنامه‌ریزی است و امیدواریم که در آینده نزدیک از این سامانه هم استفاده کنیم.

ظریفیان در پایان تصریح کرد: در صورت استفاده از سامانه مشابهت‌یاب، آمار چاپ کتاب‌ها کاهش پیدا نمی‌کند. کتاب‌سازی یک بلیه عمومی نیست که اگر مشخص شود، تاثیر قابل اعتنایی بر عناوین کتاب‌ها بگذارد بلکه اتفاقا افزایش کیفیت کتاب، افزایش رضایتمندی مخاطبان و پدیدآورندگان کتاب را در پی خواهد داشت و زمینه‌های سواستفاده و تخلف را به شدت محدود خواهد کرد.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000