پژوهشگران رشته‌های علوم پایه منتخب فرهنگستان علوم تجلیل شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۲

پژوهشگران رشته‌های علوم پایه منتخب فرهنگستان علوم تجلیل شدند

هشتمین دوره معرفی و تجلیل از پژوهشگران جوان برجسته رشته های علوم پایه کشور، منتخب فرهنگستان علوم برگزار شد.

به گزارش صبا، صبح روز پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱، هشتمین دوره آیین گرامیداشت ابوریحان بیرونی و معرفی و تجلیل از پژوهشگران جوان برجسته رشته های علوم پایه کشور، منتخب فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، به همت گروه علوم پایه فرهنگستان علوم و به ریاست فرید مر رییس گروه علوم پایه فرهنگستان برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولان و اعضای پیوسته و وابسته و همکاران مدعو فرهنگستان به صورت حضوری و برخط شرکت داشتند، ابتدا پیام رضا داوری اردکانی رییس فرهنگستان علوم به فرید مر رییس گروه علوم پایه قرائت شد.

رییس فرهنگستان در این پیام با اظهار تأسف از اینکه به علت کسالت نتوانسته است در جلسه حاضر شود، عنوان کرد: یکی از مایه­ های شادی و خوشدلی امثال شما و من این است که شاهد ظهور و تحقق استعدادهای درخشان در علم و فرهنگ باشیم. به نظر من، در جهان کنونی پیشرفت در علوم پایه نشانه پیشرفت کلی علم است و هیچ کشوری بدون اینکه در این علوم پیشرو باشد، نمی­ تواند در تکنولوژی و اقتصاد و سیاست هم مقامی داشته باشد.

داوری اردکانی در پایان این پیام اظهار کرد: مراتب احترام مرا به دانشمندان جوان برگزیده اعلام فرمایید و عذر غیبتم را بپذیرید.

در ادامه جلسه رضا فرجی دانا دبیر فرهنگستان علوم ضمن خیرمقدم به حاضران و تشکر از گروه علوم پایه فرهنگستان برای برگزاری این آیین، در سخنان کوتاهی به ارزش علوم پایه در جهان کنونی برای پیشرفت و توسعه پایدار در جوامع اشاره کرد و با اظهار خوشوقتی از اینکه در دهه های اخیر توجه به علوم پایه و علوم انسانی به عنوان علومی که باید زیربنای رشد و توسعه کشور و ارتقای علوم کاربردی باشند، بیشتر شده است و شاهد ظهور استعدادهای درخشان در این رشته ها هستیم، به پژوهشگران جوان برگزیده تبریک تبریک گفت و برایشان توفیق روزافزون در راه علم و دانش و خدمت به کشور مسئلت کرد.

فرید مر رییس گروه علوم پایه فرهنگستان علوم نیز در این مراسم با اشاره به تاریخچه انتخاب پژوهشگران جوان برحسته رشته های علوم پایه در فرهنگستان علوم، ملاک‌ها و شاخص‌های انتخاب برگزیدگان را برشمرد و در ادامه به معرفی ۴ برگزیده امسال فرهنگستان علوم پرداخت.

در هشتمین دوره برگزاری آیین گرامیداشت ابوریحان بیرونی و معرفی و تجلیل از پژوهشگران جوان رشته های علوم پایه کشور سکینه مشجور به عنوان پژوهشگر جوان برجسته کشور در رشته زیست شناسی، علی اسفندیار به عنوان پژوهشگر جوان برجسته کشور در رشته فیزیک، داود میرزایی به عنوان پژوهشگر جوان برجسته کشور در رشته ریاضی، امیرحسن امیری به عنوان پژوهشگر جوان برجسته کشور در رشته شیمی معرفی و تجلیل شدند.

در بخش دیگری از مراسم ۴ پژوهشگر جوان برجسته سال ۱۴۰۱ ضمن تشکر از فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، به معرفی خود و بیان فعالیت ها و دستاوردهای علمی و تخصصی شان پرداختند.

در پایان مراسم با اهدای لوح تجلیل و جایزه از برگزیدگان قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000