«آثاری از استاد بهاری» به چاپ دوم رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۲

«آثاری از استاد بهاری» به چاپ دوم رسید

چاپ دوم کتاب «آثاری از استاد بهاری» در انتشارات نیستان منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سروش، چاپ دوم کتاب «آثاری از استاد بهاری» با پیش‌گفتار و نگارش موسیقی مهدی آذرسینا از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

استاد علی اصغر بهاری در ۱۲۸۴ در تهران به دنیا آمد. او اولین بار در خانه پدربزرگ باکمانچه آشنا شد. پدربزرگ بعد از دیدن اشتیاق او تمام زیروبم های کمانچه را به او آموخت. بعدها زیر نظر استاد رضا محجوبی به نواختن ویولن مشغول شد.

در ۲۷ سالگی به مشهد رفت و در آنجا با امکاناتی محدود کلاس تعلیم موسیقی دایر کرد. بعد از بازگشت به تهران برای همکاری و کمانچه نوازی به رادیو و سپس برای تعلیم به دانشگاه تهران دعوت شد. وی با زنده یادان صبا، عبادی، علی اکبرخان شهنازی، دوامی، اقبال و محمودی خوانساری همکاری کرده است. سال ۱۳۴۶ به دعوت رادیو فرانسه در سالن دولاویل به اجرای تکنوازی کمانچه برای بیش از سه هزار نفر پرداخت و بعد از آن در آلمان، انگلستان، ایتالیا، هلند و نیز آمریکا با اجرای خود اعتبار کمانچه را نزد جهانیان آشکار ساخت. سپس به تلویزیون رفت و بعد به عضویت مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، رادیو و تلویزیون و نیز مکتب صبا درآمد. وی در ۱۳۷۴ از دنیا رفت.

چاپ دوم این کتاب در ۴۵ صفحۀ پارتیسیون رحلی، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۷۰٫۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقه‌مندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ ۸۸۳۱۰۶۱۰ و فروشگاه اینترنتی با شمارۀ ۶۶۴۱۵۴۰۱ تماس حاصل کنند. همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره ۰۹۹۲۱۶۰۵۱۱۹ و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است