سعی ما این بود بچه‌ها کنار هم لحظات شادی بگذرانند/ شاید باید ما را توبیخ کنند! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۶
مسعود روشن‌پژوه در گفتگو با صبا:

سعی ما این بود بچه‌ها کنار هم لحظات شادی بگذرانند/ شاید باید ما را توبیخ کنند!

مسعود روشن‌پژوه مجری برنامه‌های کودک که بیشتر با اجرای «مسابقه محله» شناخته می‌شود، درباره غیبت این روزهای خود گفت.

مسعود روشن‌پژوه مجری و تهیه کننده تلویزیون درباره غیبت این روزهای خود در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا گفت: شرایط جامعه و هیجانات بچه ها، این روزها مثل سابق نیست. اول مراقبیم تا سلامتی بچه ها حفظ شود، سپس به درس و مشق شان برسند تا ببینیم بعدا کی می شود که در این رقابت شرکت کنم.

این طنزپرداز در پاسخ به پرسش اینکه این هنرمند است که به رسانه اصالت می بخشد یا برعکس، بیان کرد: اعتبار هر تشکیلاتی نیروی انسانی آن است. نیروی انسانی حاذق در هر زمینه ای می تواند، اعتبار ببخشد. چه در وزارت اقتصاد و امور دارایی باشد چه وزارت بهداشت، اگر وزارتخانه پزشک حاذق داشته باشد طبیعتا رو به پیشرفت است اما اگر تشکیلاتش خالی از فن باشد، آسیب می بیند.

وی درباره کنارگذاشته شدن مجریان محبوب مردم، توسط صداوسیما عنوان کرد: تلویزیون تحت نظر دولت اداره می شود و زمانی که دستورالعمل یا بخشنامه ای می آید، صداوسیما با توجه به رویکردی که دارد آن را لحاظ می کند. این که در هر مقطع چه اتفاقی می افتد، برمی گردد به سیاست های کلی یک سازمان که چگونه از موقعیت ها به نفع خودش استفاده کند. 

روشن‌پژوه ادامه داد: برنامه ریزی و سیاستگذاری ای که دیدگاه ملی، دینی، آیینی، شریعت و هزار فاکتور دیگر را برای مخاطبان حفظ و از فرصت ها استفاده کند، سیاست درستی است و می تواند هم کمک‌حال مخاطبانش باشد و هم  کمک‌حال تمام کسانی که با آن سروکار دارند. اگر نه هم، نمی دانم که چه اتفاقی برایش خواهد افتاد زیرا که در این شرایط نمی توان نسخه واحدی پیچید، چون در وضعیت بیماری هستیم، مانند زمان شیوع ویروس کرونا! در دوران کووید ۱۹ یک سری فوت کردند، یک سری به کما رفتند و یک سری ویروس را رد کردند اما اکنون گریبان ما را کرونای این چنینی گرفته است. هیچ چیز ضمانتنامه ای ندارد و نمی دانیم برای بهبود وضعیت دقیقا باید چه کنیم.

مجری «مسابقه محله» اظهار کرد: زمانی که در حوزه کودک کار می کردم، سریالی بازی نمی کردم زیرا که ممکن بود در نقش منفی ظاهر شوم و اگر برنامه ای برای بچه ها اجرا می کردم، می گفتند این همان نقش منفی است و دیگر مرا باور نمی کردند. به نظرم ترجیحا اگر قرار است کاری انجام شود، باید کار به دست کاردان سپرده شود اگر هم بنا بر این باشد که فقط برنامه ای تولید شود، یک داستان دیگر دارد اما من هیچ وقت اینگونه کار نکردم.

روشن‌پژوه تصریح کرد: پاسخ های من شاید با واقعیت هایی که وجود دارد و من نمی دانم یا جامعه در جریان آن نیست و حتی با سیاست های سازمان، منطبق نباشد. آرزوی ما از ابتدا این بوده است که بچه ها دائما رو به پیشرفت باشند و برنامه های متنوعی ببینند. اگر سهم پسرها و دخترها در برنامه‌ای یکسان نبود، امکان نداشت آن را اجرا کنم. اکنون ترجیح می دهم دست نگه دارم تا بعد ببینم در مدارس چه چیزی باید بگویم. جامعه باید به آرامشی برسد و اگر بخواهیم چشممان را روی همه چیز ببندیم داستان خودش را دارد.

وی افزود: ۳۳ سال ما برنامه سازی کردیم، تلویزیون کار کرد، معلم های پرورشی زحمت کشیدند، همچنین ۴۰ سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و نهادها و ارگان ها کار کردند اما ماحصل و خروجی آن نباید جامعه‌ای می شد که الان هست. شاید مشکل از ما بوده است و باید ما را توبیخ کنند و بگویند شما کار را درست انجام ندادید. ما آرزویمان این بود دختر و پسر بدون هیچ حائلی کنار هم بایستادند و لحظات متفاوت و شادی را بگذرانند، به نظرم اگر همین فرمان را می رفتیم حرف و حدیثی پیش نمی آمد.

روشن‌پژوه در پایان گفت: امیدوارم بچه ها، کودکان و نوجوانان ما راهی که می روند راهی رو به افق روشن، با آگاهی، دانش، رعایت ادب، اصول و قاعده و دارای ویژگی های جامعه سالم و قاعده مند باشد. این ها باید در برنامه ریزی زندگی بچه ها لحاظ شود. سعی مان در تمام طول کاری این بوده است که لحظات متفاوت را برای مردم رقم بزنیم، ان‌شالله اگر فرصتی پیدا شد، مجددا بر اساس همین قاعده و اصول جلو می‌رویم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است