کیفیت آثار بخش ایثار جشنواره تئاتر تهران بالاتر از جشنواره استانی بود/ حضور خردسالان تا پیشکسوتان | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۵
ایرج افشاری اصل مطرح کرد؛

کیفیت آثار بخش ایثار جشنواره تئاتر تهران بالاتر از جشنواره استانی بود/ حضور خردسالان تا پیشکسوتان

عضو هیات ارزیابی آثار بخش ایثار بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران معتقد است که سطح آثار ارایه شده در بخش ایثار بالاتر از یک جشنواره استانی بوده است.

ایرج افشاری اصل

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا، ایرج افشاری اصل عضو هیات ارزیابی آثار بخش ایثار بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران با اشاره به اینکه در این بخش ۱۹ اثر مورد ارزیابی قرار گرفته است، گفت: انتظار نداشتم در بخشی مجزا از بخش اصلی جشنواره تئاتر استان تهران آثاری با این سطح از کیفیت ارایه شود.

وی افزود: از میان آثار ارایه شده چند اثر نمایشی به قدری قوی و باکیفیت بود که به جرات می‌توان گفت که این تئاترها سطحشان بالاتر از یک جشنواره استانی بود.

عضو هیات ارزیابی آثار بخش ایثار بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران تاکید کرد: آثار ارایه شده از سوی هنرمندان حرف زیادی برای گفتن داشت و نکته جالب دیگر این آثار طیف سنی افراد در این تئاترها بود که فاصله زیادی با هم داشتند. در آثار بخش ایثار از کودک ۵ یا ۶ ساله تا هنرمند ۷۰ ساله که پیشکسوت محسوب می‌شد، حضور داشتند.

وی اضافه کرد: به لحاظ مضمونی هم با گستردگی موضوعی زیادی در آثار مواجه بودیم که هیات ارزیابی را به تولید و ارایه آثار شاخص در شهرستان های استان تهران بسیار امیدوار کرد.

افشاری اصل گفت: امیدوارم باتوجه به رشد تئاتر شهرستان‌های استان تهران، از دوره بعد جشنواره تئاتر استان تهران شاهد سهمیه بیشتری در جشنواره تئاتر فجر باشیم و آثار بیشتری از این رویداد هنری در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به راه یابد.

ایرج افشاری اصل

وی درباره نقش جشنواره در رشد تئاتر شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد: هرچه جشنواره بیشتری در کشور برگزار شود، تاثیر فرهنگی بیشتری را شاهد خواهیم بود. باید توجه داشت که فرهنگ در یک لحظه اتفاق نمی‌افتد بلکه حرکت فرهنگی حرکت آرام و آهسته و پیوسته‌ای است که با برگزاری رویدادهای متعدد نتیجه‌اش در سال های بعد مشخص می‌شود.

عضو هیات ارزیابی آثار بخش ایثار بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: جشنواره تئاتر استانی چندین سال است که برگزار می‌شود و بسیاری از گروه‌های تئاتری جوان به واسطه این رویداد به جامعه هنری معرفی شده‌ا‌ند. تئاتر به ذات خود متکی به جشنواره است و شاید جایزه آن ناچیز باشد ولی تاثیر معنوی آن تا حدی است که از طراحی صحنه و لباس تا کارگردانی افراد حس دیده شدن پیدا می‌کنند و همین موضوع هم فردا و آینده آنها را روشن‌تر می‌کند. بر همین اساس سعی می‌کنند سقف پرواز خود را ارتقا دهند.

افشاری اصل در پایان اظهار کرد: معتقدم جشنواره اگر به لحاظ کمی بیشتر برگزار شود، تاثیر بیشتری خواهد داشت و هرچه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و کیفیت بهتری داشته باشد باعث بال و پر گرفتن گروه‌های تئاتری می‌شود و این همان چیزی است که فعالان تئاتری می خواهند.

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران از ۱ تا ۶ آذرماه به دبیری امیرحسین شفیعی در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است